کد خبر : 2000428 | 18 بهمن 1402 ساعت 13:03 | 56.2K بازدید | 31 دیدگاه

توپ را بگیر و به قلب دفاع قطر بزن، گل خواهد شد!

تیم ملی قطر در فاز دفاعی با ضعف‌های قابل توجهی رو به رو است.

توپ را بگیر و به قلب دفاع قطر بزن، گل خواهد شد!

به گزارش ورزش سه، تیم ملی قطر دو گل در جام ملت‌های آسیا دریافت کرده و هر دو گل تا حدود زیادی شباهت زیادی با هم دارد، اشتباه نزدیک به محوطه جریمه، حمل توپ توسط مهاجم، تغییر مسیر و ضربه به سمت دروازه، کاری که در آن مهدی طارمی و سردار آزمون از بهترین‌های آسیا هستند، توپ‌گیری از مدافع و هافبک‌های دفاعی و یورش سریع به سمت دروازه حریف!

گل اولی که این تیم دریافت کرد مقابل فلسطین و روی اشتباه بسام الراوی بود که برای او سنگین تمام شد و به نیمکت تیم ملی قطر تبعید شد، عدی دباخ پس از دریافت توپ به سمت قلب دفاع قطر حرکت کرد و عقب‌نشینی مدافعان قطر و آسان گرفتن به مهاجم باعث شد تا او در محوطه حضور پیدا کند و با ضربه به گوشه دروازه مشعل برشم را تسلیم کند.

ویدئو: 323215

گل دومی که قطر دریافت کرد هم بی شباهت نبود، توپ به نزدیک محوطه جریمه منتقل شد و این بار طارق سلمان بود که در دفع توپ اشتباه کرد و خامروبکوف همان مسیری را طی کرد که عدی دباخ انتخاب کرده بود و ضربه او هم به همان شکل به گل تبدیل شد.

ویدئو: 323706

با بررسی دو گلی که این تیم دریافت کرده و البته موقعیت‌هایی که به گل تبدیل نشد مشخص است که مدافعان این تیم قدرت یارکوبی و توپ‌گیری بالایی ندارند و روی نفوذهای سریع به سمت دروازه تیم‌شان با ضعف جدی رو به رو هستند و مهدی طارمی و سردار باید با یورش به سمت دروازه این تیم فرصت ایجاد کنند، قدرت حمل توپ دو مهاجم ایران به مراتب از مهاجمان فلسطین و ازبکستان بالاتر است و باید از این موضوع نهایت استفاده را ببرند.

قطری‌ها هرچه در فاز هجومی قدرتمند هستند و بازیکنان خلاق و تاثیرگذاری دارند در خط دفاعی ضعف فنی دارند و بازیکنان این تیم هر زمان که تحت فشار قرار گرفتند به راحتی اشتباه کرده‌اند، ایران با رویکرد هجومی و فشار روی خط دفاعی این تیم باید اجازه ندهد که آنها در خط حمله آزادی عمل داشته باشند و بازی را از دست آنها خارج کند.

حضور جهانبخش، سردار، طارمی و احتمالا مهدی قایدی شرایطی را برای ایران به وجود می‌آورد که هر 4 بازیکن بلافاصله پس از دریافت توپ به سمت دروازه حریف هجوم می‌برند و می‌تواند روز خوبی را برای ایران رقم بزند و فقط یک اتفاق باقی می‌ماند، از موقعیت‌های ایجاد شده استفاده کنید و شرایط را برایشان سخت کنید!

دیدگاه‌ها