کد خبر : 1998521 | 10 بهمن 1402 ساعت 13:40 | 15.4K بازدید | 3 دیدگاه

این بار در بحث پایه؛

رونمایی از خودزنی جدید در والیبال ایران

اتفاقات عجیب و غریب والیبال ایران انگار تمامی ندارد.

رونمایی از خودزنی جدید در والیبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه والیبال ایران در سال‌های اخیر از حیث کار پایه در بخش ملی عالی عمل کرده و حتی افتخارات مهمی در سطح آسیا و جهان به دست آورده اما یکی از مهم‌ترین ایراداتی که در این زمینه وارد بود عدم فعالیت باشگاه‌های والیبال در بخش پایه بوده است.  

با این حال در چند فصل گذشته این نقطه ضعف نیز تا حدودی پوشش داده شده است. به عنوان مثال باشگاه شهداب یزد به عنوان قهرمان دو دوره اخیر لیگ برتر در این زمینه عالی عمل کرده یا برخی باشگاه‌های دیگر مثل فولاد سیرجان نیز اهمیت بیشتری به بحث تیم‌های پایه داد‌ه‌اند.

اما در این بین اتفاقاتی رخ می‌دهد که باشگاه‌ها را از رفتن به سمت کار خوب در بخش پایه دلسرد می‌کند. به عنوان مثال چندی قبل رقابت‌های لیگ برتر والیبال جوانان به اتمام رسید اما قبل از شروع مسابقات اتفاقات عجیبی رخ داده است. فدراسیون والیبال چند ماه قبل از شروع مسابقات به باشگاه‌ها سهمیه‌های بازیکنان جوانان و رده‌های سنی مجاز را اعلام می‌کند اما به یک باره چند روز قبل از شروع تورنمنت رده سنی را تغییر می‌دهد.  

1984803

در واقع باشگاه‌هایی که به شکل اصولی کار خود را در بخش پایه آغاز می‌کنند، از مدت‌ها قبل در این بخش برنامه‌ریزی می‌کنند و با توجه به رده سنی اعلام شده از سوی فدراسیون نفرات خود را انتخاب می‌کنند. بنابراین تغییر در رده سنی همه برنامه‌های آن‌ها را به هم می‌ریزد.

حالا بعد از رقابت‌های لیگ برتر والیبال جوانان این اتفاق عجیب برای لیگ نوجوانان نیز تکرار شده است. بر این اساس فدراسیون به یک باره رده سنی و تعداد بازیکنان مجاز هر سال را تغییر داده است. در این بین برخی باشگاه‌ها که از مدت‌ها قبل برنامه ریزی و تمرینات خود را با توجه به قانون قبلی انجام داده بودند به یک باره دچار سردرگمی و سرگیجه شده‌اند و حالا مجبورند کلا یک سری بازیکنان خود را عوض کنند.

این اتفاقات برای باشگاه‌هایی که به بحث پایه اهمیت می‌دهند کاملا دلسرد کننده است و حتی از گوشه و کنار خبر می‌رسد که ممکن است یکی دو تیم به خاطر این اتفاق از مسابقات انصراف دهند. کاش فدراسیون والیبال با وسواس بیشتری در این باره عمل کند و به نوعی باشگاه‌ها را بازیچه تغییرات ناگهانی قوانین نکند.

دیدگاه‌ها