کد خبر : 1997948 | 09 بهمن 1402 ساعت 02:21 | 8.2K بازدید | 2 دیدگاه

مانچینی-کلینزمن، اروپایی‌ترین جدال تاریخ آسیا

حضور دو چهره بزرگ فوتبال اروپا علی الخصوص در دهه ۹۰ میلادی در فوتبال آسیا بسیار قابل توجه خواهد بود.

مانچینی-کلینزمن، اروپایی‌ترین جدال تاریخ آسیا

به گزارش "ورزش سه"، با به پایان رسیدن مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مشخص شد که قرار است در یکی از مهم‌ترین دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی، تیم ملی عربستان و کره جنوبی با دو چهره مطرح فوتبال جهان روبرتو مانچینی و یورگن کلینزمن برابر یکدیگر صف‌آرایی کند.

این دو سرمربی که در دوران بازیگری و همچنین دوران سرمربیگری خود دو چهره شاخص در فوتبال جهان محسوب می‌شوند، حالا در دل پهناورترین قاره جهان مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

البته این نخستین بار نیست که فوتبال آسیا شاهد جدال دو سرمربی مطرح غیرآسیایی است اما قطعاً این بزرگترین جدال آسیا خواهد بود.
در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ در جدال ایران و ژاپن، برانکو ایوانکوویچ به عنوان فردی که در جام جهانی ۱۹۹۸ در کادر فنی تیم ملی کرواسی حضور داشت برابر زیکو از محبوب‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ برزیل قرار گرفت.

تا مدت‌ها بعد علی‌رغم حضور گابریل کالرون، هکتور کوپر و زاکرونی خبری از جدال چهره‌های شاخص نبود تا اینکه در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ شاهد ۲ جدال بزرگ بودیم.

ابتدا در مرحله گروهی فیلیپین و چین با یکدیگر رو در رو شدند که در این دیدار مارچلو لیپی سرمربی قهرمان جهان ۲۰۰۶ به مصاف گوران اریکسون سرمربی سوئدی فوتبال جهان که سابقه هدایت لاتسیو و تیم ملی انگلیس را داشت رفت و همچنین در ادامه مسیر لیپی با کارلوس کی‌روش که مقطعی به عنوان سرمربی رئال مادرید فعالیت داشت نیز رودررو شد و حالا در این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا، نوبت به دوئل مانچینی و کلینزمن رسیده است.

دیدگاه‌ها