کد خبر : 1993575 | 21 دی 1402 ساعت 11:15 | 48.2K بازدید | 24 دیدگاه

حریف ایران گران‌ترین تیم عربی در جام ملت‌ها

روزنامه امارات الیوم از این کشور به عنوان ارزشمندترین تیم عربی حاضر در جام ملت‌ها یاد کرد.

حریف ایران گران‌ترین تیم عربی در جام ملت‌ها

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از فردا آغاز می‌شود و تیم ملی قطر در دیدار افتتاحیه این پیکارها باید به مصاف تیم ملی لبنان برود. تا پیش از آغاز رسمی این پیکارها، مرور برخی از آمار و ارقام از جمله ارزش تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات در نوع خود جالب توجه است.

روزنامه امارات الیوم در شماره امروز خود به مقایسه ارزش تیم‌ها در سایت ترانسفر مارکت پرداخته و نوشته است: جام ملت‌های آسیا 2023 که از فردا در دوحه آغاز می‌شود، برای دومین بار در تاریخ شاهد حضور 24 کشور در این پیکارها خواهد بود، نخستین بار در دوره قبلی و در جام ملت‌های 2019 امارات بود که فرمت این مسابقات تغییر کرد.

1977281

در این میان، 10 کشور در صدر لیست گران‌ترین تیم‌های حاضر در این پیکارها قرار دارند. از نظر ارزش بازاری بازیکنان و به نقل از وب سایت ترانسفر مارکت، ژاپنی‌ها با ارزش بازار 317 میلیون یورو در آسیا پیشتاز هستند و ایران به عنوان رقیب امارات در رده سوم قرار دارد.

در حالیکه تیم ملی امارات با بازیکنان خود ارزش بازار 32 میلیون یورویی دارد که همین مسئله باعث شده تا شاگردان پائولو بنتو در رده پنجم آسیا و اول کشورهای عربی حاضر در این رقابت‌ها بایستند.

دیدگاه‌ها