کد خبر : 1990961 | 10 دی 1402 ساعت 13:20 | 18.3K بازدید | 24 دیدگاه

جدال بازیکنان لیگ و لژیونرها در فهرست ملی

لیگ برتر فوتبال ایران علیه پریمیرلیگ!

با توجه به لیست تیم ملی برای جام ملت‌ها به نوعی تعادل در بین بازیکنان لیگ برتری و لژیونرها دیده می‌شود.

لیگ برتر فوتبال ایران علیه پریمیرلیگ!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اعلام لیست 27 نفره تیم ملی با نگاهی اولیه مشخص می‌شود که تقریبا تعادل بین تعداد بازیکنان لژیونر و نفرات داخلی رعایت شده است که البته بعید به نظر می‌رسد عمدی در این مسئله وجود داشته باشد.

در لیست 27 نفره اعلام شده 14 بازیکن لژیونر حضور دارند و 13 بازیکن داخلی. حضور سردار آزمون در لیست فعلی و موردی که در خصوص حضور قطعی‌اش در جام ملت‌ها وجود دارد باعث شده  فعلا تعداد نفرات لژیونر یکی بیشتر از نفرات داخلی باشد.

از بین باشگاه‌های لیگ برتری فقط 5 باشگاه در این لیست بازیکن دارند که سپاهان با 7 بازیکن در صدر قرار دارد. پرسپولیس 3، استقلال 2 بازیکن و تیم‌های تراکتور و گل‌گهر هر کدام یک بازیکن در فهرست دارند تا تعداد بازیکنان لیگ برتری لیست تیم ملی به 13 برسد.

اما سوال بزرگ اینجاست که در ترکیب نهایی تیم ملی چند بازیکن از لیگ برتر و چند لژیونر قرار می‌گیرند؟

طبق برآوردهای اولیه و با معیار قرار دادن بازی‌های قبلی تیم ملی به نظر می‌رسد شانس بیرانوند ، خلیل‌زاده، کنعانی و رضاییان برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی زیاد باشد و با این شرایط 4 بازیکن ترکیب فیکس تیم ملی نفرات داخلی خواهند بود و احتمالا 7 پست دیگر را لژیونرها در دست خواهند گرفت.

چنانچه از بین داخلی‌های دعوت شده یک مدافع چپ در فهرست حضور داشت که بتواند شانس بازی در ترکیب اصلی را پیدا کند ممکن بود هر 5 نفر عقب زمین تیم ملی بازیکنان لیگ برتری باشند و اینطوری در ارنج اصلی تیم ملی هم تعادلی بین نفرات داخلی و لژیونر برقرار شود اما از لیگ برتر مدافع چپ در لیست نداریم.
با این حال نفراتی مثل مهدی ترابی و شهریار مغانلو هم شانس دارند تا در ترکیب اصلی تیم ملی بدرخشند و شاید حضور آنها باعث بالاتر رفتن تعداد نفرات داخلی در ترکیب اصلی تیم ملی شود.

1973226

دیدگاه‌ها