کد خبر : 1988783 | 01 دی 1402 ساعت 20:34 | 48.7K بازدید | 76 دیدگاه

دلشوره جدید در پرسپولیس، سیستم!

بعد از تساوی پرسپولیس در اهواز مقابل تیم قعر جدول تغییر سیستم یحیی گل محمدی مورد انتقاد قرار گرفت.

دلشوره جدید در پرسپولیس، سیستم!

به گزارش ورزش سه، بعد از اینکه پرسپولیس نتوانست از پس تیم قعر جدول بر آید و در اهواز دو امتیاز دیگر از دست داد تغییر سیستم گل محمدی در این مسابقه مورد انتقاد برخی از هواداران پرسپولیس قرار گرفت و این موضوع مطرح شد که چه زمان تغییر سیستم بود؟
واقعیت اینکه به نظر می‌رسید گل محمدی به خاطر استفاده بیشتر از نیروهای تهاجمی در اهواز، تغییر سیستم داد تا مقابل تیم قعرنشین به پیروزی برسد اما فکرش را نمی‌کرد تیمش اینقدر راحت گل بخورد و دنبال جبران مافات باشد.
تغییر سیستم پایه پرسپولیس و استفاده از سیستم 3-4-3 در اهواز از این جهت اتفاق افتاد تا گل محمدی با توجه به نیروهای تحت اختیارش و بازیکنانی که مصدوم بودند ارنج متفاوتی داشته باشد.

1969027

مصدومیت دانیال اسماعیلی فر و گئورگی گولسیانی در دربی هر چند قبل از این بازی رفع شد اما کادر فنی قصد داشت در مورد آنها احتیاط کرده باشد. از آن سو با توجه به آمادگی محمد عمری و البته امید عالیشاه بهتر این بود که از این نفرات در فاز تهاجمی استفاده شده و زور تیم در حمله بیشتر شود. در عین حال اگر قرار بود ترابی، صادقی، عمری و عالیشاه همزمان در ترکیب باشند شاید استفاده از این سیستم تنها راه ممکن  برای قراردادن همه این نفرات در قالب تیم بود. 
با این وجود به نظر می‌رسد گل محمدی در بازی با شمس آذر دوباره به همان سیستم قبلی و چهار دفاعه برگردد چرا که از سیستم سه دفاعه هم حداقل در فاز دفاع نتیجه نگرفت و دو گل خورد ضمن اینکه تیمش موقعیت‌های زیادی نساخت.

1969026

پرسپولیس در اهواز با وجود در اختیار داشتن مالکیت توپ در خلق موقعیت مشکل داشت چرا که با دفاع متمرکز و بسته حریف مواجه شد و با دو موقعیت نصف و نیمه حریف دروازه‌اش را باز شده دید.
با این وجود مدل بازی شمس آذر نسبت به استقلال خوزستان تفاوت دارد ضمن اینکه پرسپولیس در خانه بازی می‌کند و نیاز به استفاده از کانال‌های کناری در فاز حمله دارد ضمن اینکه در بازی خوزستان مشخص شد ترابی و صادقی در نقش وینگ بک کارایی لازم را ندارند و حتما باید یک فول بک پشت سرشان داشته باشند.
در چنین شرایطی احتمالا پرسپولیس در بازی با شمس آذر به سیستم 1-1-4-4 هفته‌های قبل خود باز خواهد گشت و یکی از بین عمری یا عالیشاه پشت سر مهاجم نوک تیم بازی می‌کنند.

دیدگاه‌ها