کد خبر : 1988549 | 30 آذر 1402 ساعت 13:38 | 18.1K بازدید | 46 دیدگاه

بالاتر از فرانسه، انگلیس و بلژیک؛

آرژانتین بهترین تیم 2023 جهان شد

آخرین رنکینگ سال 2023 اعلام شد و آرژانتین در رتبه نخست باقی ماند.

آرژانتین بهترین تیم 2023 جهان شد

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون جهانی فوتبال در فاصله یک هفته تا پایان سال میلادی، آخرین رنکینگ امسال را در حالی اعلام کرد که باتوجه به عدم برگزاری فیفادی، تغییر خاصی در رنکینگ به وجود نیامده است.

به این ترتیب و با ادامه صدرنشینی آرژانتین، آلبی سلسته به عنوان بهترین تیم جهان در سال 2023 به کار خود خاتمه می‌دهد. آرژانتین که در فینال جام جهانی قطر موفق به شکست فرانسه شد، حدود ده امتیاز بیشتر از این تیم دارد و احتمالا تا یورو 2024 بالاتر از رقبای اروپایی خواهد بود اما شاید قهرمان یورو بتواند صاحب تاج و تخت یاران لیونل مسی شود.

سه تیم اروپایی فرانسه، انگلیس و بلژیک، بالاتر از برزیل قرار دارند. همچنین هلند، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا و کرواسی جدول ده تیم برتر جهان را تکمیل کردند تا همچنان غایب بزرگ صفحه اول رنکینگ فیفا، آلمان باشد.

کلمبیا تنها تیم در جمع 20 تیم برتر دنیاست که یک رده بالا آمده و جای مکزیک را گرفته است. همچنین مراکش با قرارگیری در جایگاه چهاردهم، بهترین تیم آفریقایی است و ژاپن هم در جایگاه هفدهم جهان جای دارد.

آلمان دور از بزرگان جهان در رتبه شانزدهم قرار دارد، اما با این حال مانشافت فرصت این را خواهد داشت تا در خانه با قهرمانی اروپا بار دیگر به رتبه تک رقمی بازگردد.

رنکینگ بعدی فیفا قرار است در ماه فوریه و بعد از برگزاری بازی‌های ملی اعلام شود.

1969540

دیدگاه‌ها