کد خبر : 1988267 | 29 آذر 1402 ساعت 11:59 | 18.3K بازدید | 27 دیدگاه

برای دو مهاجم نوک دو موقعیت گل نساختند

پرسپولیس و از دست دادن 28 دقیقه طلایی

پرسپولیس در اهواز باز هم برای خلق موقعیت با مشکل مواجه شد و با وجود حضور دو مهاجم نوک در خط حمله نتوانست خلق موقعیت کند.

پرسپولیس و از دست دادن 28 دقیقه طلایی

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در اهواز با دو حمله حریف غافلگیر شد و دو بار عقب افتاد. در واقع آن دو موقعیت تنها شانس گل‌های استقلال خوزستان بود که با مجموعه‌ای از اشتباهات بازیکنان پرسپولیس به گل تبدیل شد و هر بار سرخ‌ها کلی زجر کشیدند تا این گل‌ها را جبران کنند و به بازی برگردند اما سوال اینجاست که چرا بعد از گل مساوی و نتیجه 2-2 پرسپولیس نتوانست به گل برتری دست یابد؟

پرسپولیس در این مسابقه با وجود ناهمواری زمین و شرایط بد ورزشگاه و توقف‌های طولانی در مالکیت توپ کاملا موفق بود. این تیم توانست در زمین ناهموار ورزشگاه غدیر533 پاس بدهد که با دقت 87 درصدی 466 تا از این پاس‌ها سالم بود. این در حالی بود که حریف فقط 122 پاس سالم داد و سرخ‌ها حدودا چهار برابر بازیکنان استقلال خوزستان پاس سالم دادند.

حاصل این تعداد پاس سالم مالکیت مطلق 70 به 30 برای پرسپولیس بود اما از این آمار برتر در مالکیت چه سودی نصیب سرخ‌ها شد. در واقع چنانچه مالکیت منجر به خلق موقعیت نشود اهمیتی پیدا نمی‌کند کما اینکه پرسپولیس در این مسابقه کلا 5 شانس گل ساخت.

1969027

نکته اینجاست که بعد از گل مساوی سرخ‌ها توسط نبیل باهویی که در دقیقه 68 اتفاق افتاد ، پرسپولیس با در نظر گرفتن وقت‌های تلف شده 28 دقیقه فرصت داشت تا به گل برتری دست یابد اما در این زمان نسبتا مناسب کلا دو موقعیت گل داشت. یکی با ارسال ترابی و ضربه سر شهاب زاهدی و دیگری همان شانسی که نبیل باهویی برای خودش ایجاد کرد وضربه نهایی‌اش را هدر داد.

پرسپولیس بعد از چند بازی امیدوارکننده مثل دیدار با الدحیل و حتی دیدار با صنعت نفت آبادان از لحاظ خلق موقعیت عملکرد خوبی داشت اما به نظر می‌رسد مثل فصول گذشته همچنان از مشکل عدم خلق موقعیت کافی رنج می‌برد. در این بین مسائلی مثل فشرده بازی کردن تیم‌های حریف همواره وجود داشته و مشکل زمین‌های ناهموار غالبا در لیگ ایران وجود دارد اما در تیم پرسپولیس نیز مسائلی مثل غیبت وحید امیری به عنوان یکی از مهره‌های تعیین کننده ، نوسان و افت ترابی بعد از بازگشت از مصدومیت و ناکارآمدی هافبک‌های دیگر در خلق موقعیت به علاوه عدم مشارکت کافی مدافعان کناری در کارهای ترکیبی فاز حمله جزء مهم‌ترین علل این کمبود به حساب می‌آید و گل‌محمدی برای بازی‌های باقی‌مانده باید فکری عاجل در این زمینه کند.

عکس‌ها: محمد احمدزاده

دیدگاه‌ها