کد خبر : 1987321 | 25 آذر 1402 ساعت 12:40 | 23.7K بازدید | 17 دیدگاه

سفر موعود و دستیارانش به عربستان

داوران دربی در نزدیک‌ترین فاصله ممکن با رونالدو

تیم داوری دربی پایتخت برای قضاوت در لیگ دسته اول عربستان، راهی این کشور شد.

داوران دربی در نزدیک‌ترین فاصله ممکن با رونالدو

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که دو روز از برگزاری دربی پایتخت می‌گذرد، اما همچنان بحث و گمانه‌زنی درخصوص عملکرد تیم داوری این مسابقه و تصمیمات مهمی که توسط اتاق VAR گرفته شد، نقل محافل فوتبالی است.

موعود بنیادی‌فر که به چهره شماره یک این روزهای فوتبال ایران تبدیل شده، امروز و به همراه دیگر کمک‌هایش در دربی پایتخت یعنی علیرضا ایلدروم و سعید قاسمی، راهی عربستان شدند تا مسابقات لیگ دسته اول این کشور موسوم به لیگ زرد را قضاوت کنند.

1967398

روزنامه الریاضیة عربستان با اعلام این خبر اعلام کرده است که علاوه بر داوران ایرانی، یک تیم داوری از مالزی نیز در این کشور مستقر خواهند شد تا 6 مسابقه از رقابت‌های لیگ دسته اول این کشور از هفته سیزدهم تا شانزدهم را قضاوت کنند.

علت اعزام تیم داوری ایران به عربستان، طی کردن دوره‌ای است که کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این دو تیم داوری در نظر گرفته است تا آنها به خوبی با فناوری کمک داور ویدیویی و استفاده از تجهیزات VAR آشنا شوند.

از آنجایی که بنیادی‌فر به همراه قاسمی و ایلدروم قرار است در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا نیز قضاوت کنند، حضور در عربستان و سوت زدن مسابقات لیگ دسته اول این کشور به منظور حفظ آمادگی آنها و آشنایی کامل با تکنولوژی کمک داور ویدیویی است.

1967408

نکته جالب اینکه در خبری که روزنامه الریاضیة منتشر کرده است، نام داوران ایرانی برگرفته از نام پدران آنها درج شده است. در این روزنامه اسامی موعود عباس علی به عنوان داور وسط، حسین منوچهری و سعيد عزيز الله به‌عنوان کمک داوران به میان آمده که این اسامی با نام واقعی تیم داوری ایران کاملا متفاوت است.

دیدگاه‌ها