کد خبر : 1984372 | 12 آذر 1402 ساعت 20:51 | 19.7K بازدید | 10 دیدگاه

بازی در دفاع راست بارسا را هیچ‌کس گردن نمی‌گیرد!

اعتراض آرائوخو و معادله چند مجهولی ژاوی

با مصاحبه اخیر مدافع اروگوئه‌ای و محبوب بارسلونا به نظر می‌رسد مشکلات ژاوی برای چیدمان نفرات مرکز خط دفاعی تیم پیچیده‌تر شود.

اعتراض آرائوخو و معادله چند مجهولی ژاوی

به گزارش "ورزش سه" با نمایش فراتر از از انتظار اینیگو مارتینز در قلب دفاع بارسا طی چند بازی اخیر ، ژاوی او را در تمام باز‌ی‌های چند هفته گذشته در ترکیب اصلی قرار داده در حالی که ابتدای فصل به نظر می‌رسد او نفر چهارم باشد.

در عین حال با آمادگی آندرس کریستنسن و بازگشت ژول کنده در سه چهار مسابقه گذشته، ژاوی یکی از این دو نفر را کنار مارتینز به میدان فرستاده و از آرائوخو در دفاع راست استفاده کرده است.

با این وجود، مدافع اروگوئه‌ای و کاپیتان چهارم بلوگرانا در این فصل در مصاحبه اخیر خود صراحتا به این نکته اشاره کرد که دوست ندارد مدافع راست باشد و می‌خواهد در پست اصلی خودش در دفاع میانی بازی کند تا چالش‌های ژاوی برای این منطقه و ارنج زوج میانه خط دفاع بیشتر شود.

ژاوی فصل گذشته نیز از ژول کنده در دفاع راست استفقاده می‌کرد تا شرایط پیچیده مرکز خط دفاع تیمش را با حضور مدافعان میانی توانمندش مدیریت کند که اتفاقا این مدافع فرانسوی هم از حضور در دفاع راست ناراحت بود و در بازگشت به دفاع میانی در این فصل نشان داد حق داشت که بخواهد در پست اصلی خودش بازی کند.

1949835

با وجود صراحت کلام آرائوخو به نظر می‌رسد ژاوی قصد دارد در بازی با اتلتیکو مادرید مثل دیدار با پورتو، ژوائو کانسلو را در جناح چپ به میدان بفرستد و دوباره آرائوخو دفاع راست باشد، ضمن اینکه ظاهرا قرار است کریستنسن به میانه خط دفاع برگردد و کنده نیمکت نشین شود.

این تصمیم ژاوی البته تا حدود زیادی به فاز حمله بارسا ضربه می‌زند، چرا که آرائوخو با وجود استحکامی که در دفاع دارد مدافع رونده و پا به توپی نیست و تمام حملات بارسا به جناح چپ جایی که کانسلو در اوج آمادگی است پایه‌ریزی می‌شود، اما بعید نیست بارسا برای بازی دشوار با اتلتیک این تصمیم را گرفته باشد و در دیدارهای راحت‌تر بالدده به دفاع چپ برگردد و کانسلو در دفاع راست بازی کند و چهار مدافع میانی هم به صورت چرخشی در ترکیب قرار بگیرند.

در عین حال شاید با بازگشت سرخی روبرتو از مصدومیت نیز شرایط به گونه‌ای شود که ژاوی در بازی‌های بعدی به این مدافع پرتغالی بالاخره استراحت بدهد و از روبرتو در این پست استفاده کند، اما نکته اینجاست که هم خود روبرتو هم ژاوی به حضور این بازیکن در مرکز زمین به عنوان هافبک بیشتر علاقه‌مندند.

دیدگاه‌ها