کد خبر : 1982958 | 03 آذر 1402 ساعت 22:34 | 688 بازدید | 0 دیدگاه

وینیسیوس سامبای طلایی را از نیمار گرفت!

وینیسیوس جونیور، ستاره تیم رئال مادرید، برنده جایزه سامبای طلایی برای بهترین بازیکن برزیلی شاغل در اروپا شد.

وینیسیوس سامبای طلایی را از نیمار گرفت!

به گزارش "ورزش سه"، سال 2023 جام‌های زیادی برای رئال مادرید و وینیسیوس نداشت. اما وینیسیوس با گلزنی مقابل اوساسونا در دیدار پایانی جام حذفی اسپانیا به رئال مادرید کمک کرد تا این تیم فاتح  کوپا دل ری شود. با این حال، این بازیکن 23 ساله برزیلی به ویژه پس از جدایی کریم بنزمای فرانسوی و رفتن او به لیگ عربستان، خود را به عنوان بازیکن اصلی موفق‌ترین باشگاه فوتبال جهان معرفی کرده است.
این موفقیت و جایگاه او باعث شد این ستاره برای اولین بار فاتح جایزه سامبای طلایی بشود. 

1959433

این جایزه از سال 2008 به بهترین بازیکن برزیلی شاغل در اروپا اهدا می‌شود. تا قبل از سال 2023، نیمار سه سال پیاپی فاتح این عنوان شده بود. وینیسیوس در سال ۲۰۲۱ بعد از نیمار دوم شده بود. اما این بار این نیمار بود که در جایگاه دوم قرار گرفت. فوق ستاره الهلال بالاتر از مارکینیوش، هم‌تیمی سابقش در پاری سن ژرمن، در رتبه دوم لیست بهترین برزیلی‌ها قرار گرفته است.

وینیسیوس جونیور امسال در سطح جهانی در موضع خود علیه نژادپرستی هم حضوری چشمگیر داشته است. بازی مقابل والنسیا در ماه می در لیگ اسپانیا نقطه اوج این مبارزه بود. در فعالیت‌های اجتماعی خیرخواهانه، این بازیکن برزیلی در مراسم اخیر توپ طلا نیز جایزه سوکراتس را به دلیل کارش در رهبری مؤسسه وینیسیوس جونیور، که به دانش‌آموزان فقیر در ریودوژانیرو کمک می‌کند، کسب کرد.

دیدگاه‌ها