کد خبر : 1981163 | 29 آبان 1402 ساعت 14:15 | 51.5K بازدید | 36 دیدگاه

فیفا و یوفا وارد عمل شدند

حمله ویروس ویران‌گر: فوتبال اروپا در شوک

فیفا و یوفا برای جلوگیری از مصدومیت‌های متعدد در پنجره بازی‌های ملی تصمیمات جدیدی گرفته‌اند.

حمله ویروس ویران‌گر: فوتبال اروپا در شوک

به گزارش "ورزش سه"، این روزها ویروس فیفا شدیدتر از همیشه حمله می‌کند. هیچکس در امان نیست و از رئال مادرید تا بارسا و دیگر باشگاه‌ها اغلب ضربه خورده‌اند. وقفه بازی‌های ملی برای باشگاه‌های اروپایی همیشه هراس‌آور بوده و خطر مصدومیت بازیکنان را مضاعف می‌کند. در سه ماه گذشته سه فیفادی داشته‌ایم در وقفه نوامبر و طی یک هفته 20 بازیکن مصدوم شده‌اند.

1956383

لیست مصدومان: کاماوینگا، زایر-امری، وینیسیوس، گاوی، اویارزابال، تراشتگن، مندی، موریقی، اوکامپوس، هالند، اونانا، رشفورد، بوون، مک کنی، باستونی، میرتی، ویکاریو، اریکسن و اوچوا. برخی با معضل جدی‌تر، مانند مصدومان رئال مادرید و بارسا و برخی بسیار کم‌تر مانند هالند. هشت مورد از آن‌ها مربوط به لالیگاست.

1955223

در هر صورت مربیان هر بار که بازیکنانشان همراه تیم‌های ملی می‌روند، دست به دعا بر می‌دارند تا سالم برگردند.

این موضوع از مدت‌ها قبل مورد بحث بوده و یوفا و فیفا پیش از این مصدومیت‌های متوالی، اقداماتی را برای رفع این مشکل بزرگ انجام داده‌اند. در واقع در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 منطقه اروپا، گروه‌ها کوچک‌تر می‌شوند و بازی‌های کمتری برگزار خواهد شد.

1955726

12 گروه چهار یا پنج تیمی وجود خواهد داشت و تیم اول مستقیماً جواز صعود را کسب می‌کند و تیم‌های دوم به علاوه چهار تیم برتر رده بندی لیگ ملت‌ها نیز به مرحله پلی آف می‌روند. در واقع با 6 بازی امکان کسب بلیط جام جهانی برای تیم‌ها وجود خواهد داشت و دیگر نیازی به فیفا دی ‌های متعدد نخواهد بود.

دیدگاه‌ها