کد خبر : 1980132 | 24 آبان 1402 ساعت 11:59 | 15.3K بازدید | 30 دیدگاه

این صحنه قابل اشتباه کردن نیست

موضع محکم حسینی: داوران پاسخ بدهند نه ما!

سرمربی آلومینیوم واکنش تندی نسبت به عملکرد داوران و برخوردهای کمیته داوران نشان داد.

موضع محکم حسینی: داوران پاسخ بدهند نه ما!

به گزارش "ورزش سه"، آلومینیوم در هفته دهم لیگ برتر با یک گل مشکوک به آفساید برابر فولاد شکست خورد تا این موضوع به شدت مورد اعتراض مجتبی حسینی قرار بگیرد و او در کنفرانس مطبوعاتی پس از مسابقه به اشتباهات داوری واکنش نشان بدهد. حسینی که پس از صحبت‌های خود به کمیته انضباطی احضار شده است، شب گذشته در گفتگو با برنامه شب‌های فوتبالی انتقاد تندی از کمیته داوران داشت.

مشروح صحبت‌های حسینی را در ادامه می‌خوانید:

بولت استقلالاشتباهات داوری تاثیرگذار شده‌اند 
می‌دانستیم بازی برای هر دو تیم حساسیت زیادی دارد. بازی خوبی هم بود و تیم ما فوتبال خوبی بازی کرد. می‌دانستیم با چه تیمی بازی داریم. من اصلا حین بازی برافروخته نبودم‌ اما اشتباهاتی که در بحث داوری رخ می‌دهد، تاثیرگذار شده است. چندین هفته اشتباهات داوری به ضرر ما بود اما ما نمی‌خواستیم وارد حاشیه شویم و عقیده‌مان این بود که اشتباه داوری جزئی از فوتبال است. همانطور که من یا بازیکن می‌توانیم اشتباه کنیم، داوران هم حق اشتباه دارند و نبود VAR هم مزید بر علت شده است. در خیلی از بازی‌های بزرگ دنیا، VAR به کمک داوران می‌آیند.

بولت استقلالوقتی به حریف گل هدیه می‌دهید، به فکر فرو می‌رویم
اشتباهاتی در بازی‌‌های گذشته شده بود و برای مثال من هنوز اعتقاد دارم گل‌شان آفساید بود یا پنالتی که مقابل استقلال برایمان نگرفتند یا پنالتی‌ای که در بازی با ذوب‌آهن به حریف هدیه دادند، صحنه‌هایی بود که باید در آن VAR به کمک داوران می‌آمد که ما این تکنولوژی را نداریم. اما اتفاقی که در بازی با فولاد رخ داد، بحث VAR نبود؛ وقتی کمک داور روی خط آفساید ایستاده و بازیکن حریف به اندازه یک متر جلوتر از مدافع ما است، باید پرچم زده شود. وقتی شما پرچم نمی‌زنی و یک گل در زمین حریف مقابل تیمی که نتایج خوبی در بازی‌های گذشته‌اش نداشته، کادو می‌دهی، آدم را به فکر فرو می‌برد که چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

1952216

بولت استقلال اینکه به یک تیم کمک ‌می‌کنید، قابل هضم نیست
ما حین بازی، چه در صحنه گل آفساید و چه در صحنه‌ای که اعتقاد به پنالتی داشتیم، کوچک‌ترین اعتراضی به داوری نکردیم. ما فیلم بازی را دیدیم و متوجه شدیم واقعا اجحاف بزرگی شده و اصلا نتیجه تغییر کرده است. همانطور که گفتم یک صحنه‌هایی نیاز به VAR دارد و سخت و نزدیک است که آنها را می‌توانیم قبول کنیم اما اینکه یک گروه با این تصمیم‌گیری‌ها به یک تیم کمک کند، قابل هضم نیست.

بولت استقلالهر بلایی سرمان می‌آورید حرف نزنیم؟
من نمی‌گویم نتایج مهندسی شده اما این صحنه واقعا محرز است. خیلی واضح می‌گویم این صحنه نزدیک نبود که اشتباه کنند. در آن صحنه که ما می‌گوییم توپ به دستش خورد و دوستان می‌گویند به کتفش خورد، می‌تواند به VAR نیاز داشته باشد اما صحنه گل اینطور نبود و آفساید محرز بود. تیم ما یک ضرر بزرگ کرد. ما تیمی که داریم که بودجه محدودی دارد و سهامداران محترمی داریم که باید پاسخگوی آنها باشیم. مردم محترم شهر اراک هم به نتایج این تیم نگاه می‌کنند و انرژی می‌گیرند و با شکست‌ها ناراحت می‌شوند. فوتبال، برد و باخت دارد اما زمانی که داوری‌ها به صورت سریالی روی نتایج یک تیم که فوتبال خوبی بازی می‌کند، اثرگذار می‌شود، یک نفر باید پاسخگو باشد. ما حین بازی کوچکترین اعتراضی نکردیم و بعد از بازی یک مصاحبه داشتیم و الان ما را به کمیته انضباطی احضار کرده‌اند. یعنی چه؟ ما هیچ حرفی نزنیم و هر بلایی سرمان آمد، چیزی نگوییم؟

1952213

بولت استقلالجای شاکی و متهم تغییر کرده است
من به بحث مدیریت داوران نزدیک نیستم و ما کار خودمان را می‌کنیم اما اشتباهات در حال افزایش است. با توجه به اینکه بحث VAR در دنیا مطرح شده، این موضوع حساس‌تر شده است. اگر اشتباهات مربوط به VAR باشید، ما مخلص همه هم هستیم و اعتراضی هم نداریم. من در بازی قبل مقابل ذوب‌آهن که آن پنالتی را گرفتند، در کنفرانس از داور حمایت کردم و گفتم زمین لغزنده بوده و در حالت ضدحمله بودند و جا ماندند و گناه نکردند و پنالتی هم که خوشبختانه گل نشد. اما در صحنه‌های دیگر ما نباید پاسخگو باشیم؛ الان جای شاکی و متهم تغییر کرده است. ما نباید به کمیته انضباطی برویم. ما متضرر شده‌ایم. چه کسی باید ضرر ما را بدهد؟

بولت استقلالداوری با دیکتاتوری اداره می‌شود
جالب است که سریع ما و مدیرعامل محترم را می‌خواهند. یعنی ما هیچ حرفی نزنیم؟ اداره داوری و فوتبال ما حالت دیکتاتوری پیدا کرده است. چون ما آدم‌های آرامی هستیم و برافروخته نمی‌شویم، باید این برخورد صورت بگیرد؟ عصبانیت من نشان‌دهنده این است که قضیه، خیلی خسته‌کننده شده است. ما یک تیم با بودجه محدود هستیم که سال گذشته خیلی از بازیکنانش جدا شده بودند و ما سعی کردیم با محدویت‌هایی که از نظر مالی و همچنین به خاطر قوانین داشتیم، تیمی را جمع و جور کنیم. خدا را شکر فوتبال راضی‌کننده‌ای هم ارائه می‌دهیم. من نمی‌گویم بحث داوری باید صد درصد بسته شود اما یک جایی باید پاسخگو باشند.

1952215

بولت استقلالاز موضع بالا با مشت آهنین برخورد می‌کنند
بحث این است که انگار یک اهرم قدرتی در دست گرفته‌اند که فقط توی سر ما بزنند. ما می‌آییم یک کلمه می‌گوییم امیدوارم اشتباه کمک داور سهوی بوده باشد و پایمان را از استادیوم بیرون نگذاشته، محروم‌مان می‌کنند. الان تیم ما ۸۰۰ کیلومتر راه را زمینی رفته و بچه‌ها فوتبالی بسیار قوی بازی کرده‌اند اما در صحنه‌ای که اصلا نمی‌توانیم بگوییم کمک داور سهوا اشتباه کرده، آن اتفاق رخ می‌دهد. مگر می‌شود شما روی خط آفساید باشی و بازیکن حریف ۱.۵‌ متر جلوتر اما اشتباه کنی؟ داوران هم که انقدر می‌گویند فقط ما داوری را می‌فهمیم، باید بازیکنان را بشناسند؛ آن بازیکن فولاد که به ما گل زد [ساسان انصاری]، بازیکنی است که روی خط آفساید می‌ایستد و هنرش فرار از آفساید است. همانطور که ما آنالیز می‌کنیم، شما هم باید آنالیز کرده باشید و وقتی وارد آفساید شده، باید پرچم بزنی. چرا پرچم نزدی و بازی را خراب کردی و حق را ناحق کردی؟ من نمی‌دانم چرا کسی پاسخگو نیست و فقط می‌خواهند از موضع بالا با مشت آهنین با ما برخورد کنند؟

دیدگاه‌ها