کد خبر : 1978889 | 19 آبان 1402 ساعت 15:54 | 13.8K بازدید | 17 دیدگاه

وارونه کردن دنیا فقط در همین مسابقه

رضاییان - نعمتی، دو آرزو و نبردی بزرگ!

یکی از بازیکنان پرسپولیس که این روزها با انتقادهای بسیاری مواجه شده علی نعمتی است.

رضاییان - نعمتی، دو آرزو و نبردی بزرگ!

به گزارش ورزش سه علی نعمتی که در اصل یک مدافع میانی است از شروع فصل جاری به عنوان مدافع چپ در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفته و مهره بدون جانشینی در این جناح بوده است. پرسپولیس در این پست وحید امیری و محمدمهدی احمدی را هم در اختیار دارد که امیری فصل قبل به هافبک چپ رفت و دیگر به دفاع برنگشت ضمن اینکه مدت‌هاست مصدوم شده و البته یحیی به محمدمهدی احمدی که او هم بیشتر یک هافبک چپ به حساب می‌آید اعتماد ندارد.
در چنین شرایطی نعمتی هر مسابقه در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار می‌گیرد و تعویض هم نمی‌شود مگر در شرایط خاص.

نعمتی در این فصل پیشرفت زیادی در بازی به عنوان مدافع چپ داشت و غالبا در کارهای ترکیبی هم شرکت می‌کند اما با یک مدافع کناری کلاسیک که بتواند ارسال دقیق داشته باشد و البته گلسازی کند فاصله زیادی دارد.
نعمتی در امور تدافعی معمولا کم نقص بازی می‌کند و در امور تهاجمی هم تمام توانش را می‌گذارد اما این برای پیش بردن امور پرسپولیس از آن جناح کافی نیست و همین باعث شده طی روزهای اخیر و بعد از بازی برگشت مقابل استقلال تاجیکستان انتقادهای زیادی از این بازیکن مطرح شود.

1952081

در شرایطی که نعمتی به خاطر تیزهوشی در دفع ریباند پنالتی مهار شده توسط بیرانوند در بازی برگشت با استقلال تاجکیستان از سوی هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس تعریف و تمجید زیادی شنید اما حالا در فاصله دو هفته دنیا برای او وارونه شده و همان هواداران و پیشکسوتان از او انتقاد می‌کنند. اخیرا آماری از بازی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان در دوشنبه منتشر شده که علی نعمتی بیشتر از هر بازیکن دیگری در پرسپولیس توپ از دست داده و با این حساب ضعیف‌ترین بازیکن تیمش در دفاع بوده است.

بولت پرسپولیسهمین مسئله باعث شده موجی از انتقادها علیه او آغاز شود و برخی هواداران معتقدند یحیی گل محمدی در نقل و انتقالات زمستانی حتما باید دنبال یک مدافع چپ کلاسیک با کارایی بیشتر باشد.پستی که بازیکن قابل و توانمند در آن در فوتبال ایران بسیار بسیار ناچیز است و شاید یحیی مجبور شود برای این پست هم دنبال بازیکن خارجی باشد.

1952080

بولت پرسپولیسنکته اینجاست که عصر یکشنبه در الکلاسیکوی ایران در اصفهان علی نعمتی باید مقابل رامین رضاییان بازی کند که بهترین و خطرناکترین مهره تیم رقیب است. ممطئنا در این بازی نگاه‌ها بیشتر از قبل به روند کار نعمتی دوخته خواهد شد و همه منتظرند ببینند او از پس مهار رامین برخواهد آمد یا نه. اگر نعمتی موفق شود دوباره تائیدیه هواداران را خواهد داشت و فصل بدون انتقاد پیش خواهد رفت اما چنانچه کم بیاورد و گاف بدهد هجمه‌ها بیشتر به سمتش خواهد رفت و شاید منجر به نیمکت نشینی‌اش شود.

البته در مورد نعمتی یک نکته هم می‌تواند مد نظر پرسپولیسی‌ها باشد. اینکه تا وقتی او طی دو مسابقه اخیر مصاحبه‌های جنجالی در میکسدزون نداشت اوضاع برایش کم و بیش خوب پیش می‌رفت اما به محض اینکه تا حدودی وارد حاشیه شد عملکردش هم تحت تاثیر مصاحبه‌های جنجالی دچار لغزش شد.

دیدگاه‌ها