کد خبر : 1978689 | 18 آبان 1402 ساعت 13:40 | 40.7K بازدید | 60 دیدگاه

با قانون جدید دولت بریتانیا

مرگ قطعی سوپرلیگ: پایان رویای فلورنتینو پرز

با قانون جدید دولت بریتانیا، حضور تیم‌های انگلیسی در سوپرلیگ به طور رسمی ممنوع می‌شود که به معنای پایان قطعی سوپرلیگ اروپا خواهد بود.

مرگ قطعی سوپرلیگ: پایان رویای فلورنتینو پرز

به گزارش "ورزش سه"، سوپرلیگ فوتبال اروپا در خطر جدی است. اگرچه سوپرلیگ به حاشیه رانده شده، اما همچنان اخباری در مورد بازگشتش به گوش می‌رسد. اکنون با ورود مدیران اجرایی انگلیسی به فوتبال، آینده پروژه فلورنتینو پرز بیش از هر زمان دیگری در خطر است. طبق گزارش ال‌اکونومیستا، دولت بریتانیا قانونی را برای ممنوعیت ورود باشگاه‌های بریتانیایی به سوپرلیگ تصویب خواهد کرد.

1951719

پادشاه چارلز سوم دیروز مسئول خواندن برنامه قانون‌گذاری دولت بریتانیا برای سال آینده بود. در آن اقدامات جدید و شدیدی برای باشگاه‌های انگلیسی نه تنها در مورد ممنوعیت ورود به سوپرلیگ، بلکه اقدامی جدی در قبال بدهی باشگاه‌های لیگ برتری که به 4.5 میلیارد افزایش یافته است، اعلام شد.

1951718

در قانون جدید که سوپرلیگ را تحت کنترل قرار می‌دهد، باشگاه‌های فعال در لیگ برتر از پیوستن به رقابت‌های اروپایی خارج از کنترل یوفا منع می‌شوند. این قانون جدید به نهاد نظارتی اجازه می‌دهد تا مجوز باشگاه‌هایی را که در مسابقات غیرمجاز شرکت می‌کنند، پس بگیرد. به این ترتیب باشگاه‌هایی مانند منچستریونایتد، منچسترسیتی، آرسنال، تاتنهام، چلسی و لیورپول که در ابتدا به سوپرلیگ پیوسته بودند و البته زود کنار رفتند، در صورت حضور مجدد در سوپرلیگ، به طور کامل از لیگ برتر حذف می‌شوند.

دیدگاه‌ها