کد خبر : 1977806 | 15 آبان 1402 ساعت 03:55 | 8.3K بازدید | 11 دیدگاه

تاج: فرصتی برای انتقال تجهیزات VAR وجود نداشت

برگزاری دو بازی در استادیوم آزادی یک اجبار است!

رئیس فدراسیون گفت که آماده سازی یک استادیوم دیگر برای بازی‌های آسیایی غیرممکن بوده است.

برگزاری دو بازی در استادیوم آزادی یک اجبار است!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پس از برگزاری سمینار سالانه صدور مجوز حرفه‌ای، به یکی از سوالات مهم این روزهای علاقه مندان به فوتبال پاسخ داد. جایی که امروز تیم‌های سپاهان و نساجی در استادیوم آزادی میزبان حریفان ازبکی خود هستند.

برگزاری دو مسابقه آسیایی در یک روز و در یک استادیوم، از آن دست اتفاقات عجیب است که پیش از این در سالیان بسیار دور شاهد رخ دادن آن بودیم. با این حال رئیس فدراسیون می‌گوید که این موضوع حکم AFC بوده و آنها دخالتی در آن نداشته‌اند.

یکی از خبرنگاران در این خصوص گفت: برگزاری دو بازی سپاهان و نساجی در یک روز و در یک استادیوم، ما را یاد 30 سال قبل می‌اندازد. تکلیف تماشاگران، تیم‌ها و ورود و خروج آنها چه خواهد شد و این دو مسابقه قرار است چگونه برگزار شود.

مهدی تاج در این خصوص پاسخ داد: در رای صادره از سوی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است که بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شود. یعنی اختیاری به باشگاه سپاهان، فدراسیون فوتبال یا سازمان لیگ نداده‌اند، چون تنها جایی که اکنون فناوری کمک داور ویدیویی دارد، ورزشگاه است.

او ادامه داد: من دیدم روزنامه‌ای نوشته بود که چرا این بازی در فولادشهر یا ورزشگاه دیگری برگزار نمی‌شود، انتقال VAR در مدت یکی، دو روز عملی نیست، من پرسیدم گفتند انتقال کابل‌های صداوسیما و دیگر امکانات سخت است.

تاج می‌گوید: ضمن اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا باید ورزشگاه را تایید می‌کرد که آنها ورزشگاه آزادی را تایید کردند. در دیداری که نیمار حضور داشت، هواداران زیادی از نساجی به ورزشگاه آزادی نیامدند و برای سپاهان هم بعید می‌دانم هواداران زیادی به ورزشگاه بیایند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: ولی در کل این یک اجبار است و کاری نمی‌شود انجام داد. یعنی اینکه ما بتوانیم الآن یک استادیوم دیگر را آماده کنیم، امکان پذیر نیست.

دیدگاه‌ها