کد خبر : 1977779 | 15 آبان 1402 ساعت 03:08 | 13.3K بازدید | 9 دیدگاه

تغییر سیستم: راز بازی برگشت استقلال-پرسپولیس

استقلال تاجیکستان در تهران مقابل پرسپولیس با یک سیستم کاملا تدافعی به میدان آمد اما به نظر می‌رسد در دوشنبه سیستم متفاوتی خواهد داشت.

تغییر سیستم: راز بازی برگشت استقلال-پرسپولیس

به گزارش ورزش سه  استقلال تاجیکستان که از دو سال قبل تا الان همواره با سیستم سه مدافع مرکزی به میدان می‌آید در دیدار رقت مقابل پرسپولیس با سیستم کاملا تدافعی 1-4-5 به میدان رفت و تنها به ضدحملات دل بسته بود.

در آن مسابقه پرسپولیس مثل تمام بازی‌های قبل از آن با سیستم 1-1-4-4 به زمین رفته بود و در نهایت با دو گل برنده شد.
حالا و در بازی برگشت در دوشنبه، استقلال تاجکستان که حتما دنبال اولین برد در مرحله گروهی خواهد بود با سیستم تهاجمی‌تری به زمین خواهد آمد و احتمالا با تغییر سیستم، رو  به سیستم 2-5-3 خواهد آورد.

در نقطه مقابل سیستم پرسپولیس هم در بازی اخیرش دستخوش تغییراتی عجیب شده است. یحیی گل محمدی در مقابل صنعت نفت آبادان برای اولین بار از سیستم 1-3-2-4 در شروع مسابقه استفاده کرد و در نیمه دوم چیزی حدود 30 دقیقه باز هم برای اولین بار در این فصل در حضور توامان شهاب زاهدی و نبیل باهویی 2-4-4 بازی کرد.

حالا و با در نظر گرفتن اینکه به احتمال زیاد استقلال تاجیکستان با سه مدافع مرکزی بازی خواهد کرد و تراکم بیشتری در مرکز زمین خواهد داشت احتمالا پرسپولیس نیز سیستمی مقابل سیستم حریف انتخاب می‌کند. با این شرایط باز هم احتمال استفاده از میلاد سرلک و مسعود ریگی به عنوان دو هافبک دفاعی وجود دارد. البته بعید نیست یحیی باز هم به همان سیستم 1-1-4-4 که بازی‌های زیادی را با آن انجام داده برگردد.

دیدگاه‌ها