کد خبر : 1976687 | 10 آبان 1402 ساعت 03:11 | 6K بازدید | 5 دیدگاه

نوجوانان در محاصره دو قهرمان قبلی جام جهانی زیر17 سال!

تیم فوتبال نوجوانان ایران که همراه با اندونزی میزبان یکی از چهار تیم آسیایی جام جهانی زیر 17 سال به حساب می‌آید به نوعی در سخت‌ترین گروه این رقابت‌ها قرار گرفته است.

نوجوانان در محاصره دو قهرمان قبلی جام جهانی زیر17 سال!

به گزارش "ورزش سه" عصر امروز تیم فوتبال نوجوانان ایران برای شرکت در مسابقات جام جهانی زیر 17 سال راهی اندونزی شد.تیم ایران در گروه C این تورنمنت همراه با برزیل، انگلیس و کالدونیای جدید رقابت خواهد کرد.

اما نکته اینجاست که این گروه به خاطر حضور قهرمان‌های دو دوره اخیر این تورنمنت می‌تواند دشوارترین گروه جام جهانی زیر 17 سال لقب بگیرد و کار تیم ایران و شاگردان حسین عبدی برای صعود از این گروه چیزی شبیه به عملیات غیرممکن به نظر می‌رسد.

برزیل در این رده سنی بعد از نیجریه پرافتخارترین تیم این رقبات‌هاست. برزیلی‌ها در دوره قبل این رقابت‌ها در سال 2019 با پیروزی 2 بر یک مقابل مکزیک قهرمان شدند. مسابقاتی که میزبانی‌اش را هم برعهده داشت. برزیلی‌ها در سال‌های 1985 و 1993 و 2007 و 2013 هم قهرمان این تورنمنت شده اند و تنها یک قهرمانی کمتر از نیجریه دارند. برزیل در این رده سنی دو نایب قهرمانی، دو عنوان سومی و دو عنوان چهارمی هم در کارنامه دارد. این یعنی که از 18 دوره برگزار شده این رقابت‌ها برزیل 10 بار در نیمه نهایی حاضر بوده که آماری فوق‌العاده است.

تیم زیر 17 سال انگلیس نیز قهرمان سال 2017 این تورنمنت به حساب می‌آید. مسابقاتی که در هند برگزار می‌شد و انگلیس با پیروزی 5 بر 2 مقابل اسپانیا قهرمان شد. جالب اینکه در همان سال نیز برزیل با پیروزی دو بر صفر مقابل مالی سوم شده بود.
با این حساب تیم ایران همراه با دو قهرمان از دو دوره قبلی این رقابت‌ها همگروه شده و شاید تنها مقابل تیم کالدونیای جدید، یکی از دو نماینده قاره اقیانوسیه کار راحت‌تری داشته باشد.

دیدگاه‌ها