کد خبر : 1976502 | 09 آبان 1402 ساعت 04:32 | 52.7K بازدید | 8 دیدگاه

سالم الدوساری، برنده شایسته توپ طلا

متیو لکی یکی دیگر از کاندیداهای دریافت جایزه مرد سال فوتبال آسیا هم آمار جالبی در سال جاری میلادی نداشته و بیشتر مصدوم بوده است.

سالم الدوساری، برنده شایسته توپ طلا

به گزارش ورزش سه متیو لکی مهاجم – وینگر استرالیایی یکی از سه کاندیدای دریافت توپ طلی سال 203 میلادی است. لکی که سابقه حضور در بوندس لیگای یک و دو و تیم‌های هرتابرلین و اینگولشتاد را در کارنامه دارد، در فصل 2023-2022 همراه با تیم ملبورن‌سیتی قهرمان A لیگ استرالیا شد و در تیم منتخب برترین‌های این لیگ هم قرار گرفت؛ اما مشخص نیست بر اساس کدام متر و معیار در بین سه نامزد دریافت جایزه مرد سال فوتبال آسیا قرار گرفته است.

او که از سال 2021 بعد از ده سال بازی در لیگ‌های دسته اول و دوم بوندس‌لیگا به فوتبال باشگاهی کشورش برگشت، در سال 2023 غالباً مصدوم بوده و بازی‌های کمی به میدان رفته است.

لکی در دو بازی ملبورن‌سیتی مقابل وسترن‌یونایتد و آدلاید یونایتد به میدان نرفت؛ چرا که مصدوم بود. در جام حذفی استرالیا هم این بازیکن در دو بازی به میدان رفت و دو مسابقه تیمش را به‌دلیل مصدومیت از دست داد. در آن دو مسابقه‌ای که لکی در این رقابت‌ها به میدان رفت، یک پاس گل داد.
اما در لیگ قهرمانان آسیای این فصل نیز او دو بازی نخست تیمش را به‌خاطر مصدومیت از دست داد و در بازی سوم مقابل بوریرام‌تایلند نیز در لیست تیمش نبود.

اما در رده ملی  او در بازی‌های تیم ملی استرالیا مقابل اکوادور (دو مسابقه)، مکزیک، نیوزلند و انگلیس به‌خاطر مصدومیت حضور نداشته و تنها مقابل آرژانتینی به میدان رفت.
لکی که بیشتر به‌عنوان وینگر چپ به میدان می‌رود، در سه جام جهانی 2014، 2018 و 2022 حاضر بوده و 10 بازی در این تورنمنت انجام داده است. او همراه با تیم ملی استرالیا قهرمان جام ملت‌های آسیا 2015 شد و یک‌بار همراه با اینگولشتاد در فصل 2014-2015 قهرمان بوندس‌لیگای 2 شده است.

دیدگاه‌ها