کد خبر : 1970978 | 16 مهر 1402 ساعت 03:20 | 48.8K بازدید | 23 دیدگاه

فقط دو مدال برنز؛

کشتی کره‌جنوبی در هانگژو نابود شد!

بدترین عملکرد تاریخ کره‌جنوبی در رشته کشتی در بازی‌های آسیایی هانگژو رقم خورد.

کشتی کره‌جنوبی در هانگژو نابود شد!

به گزارش "ورزش سه"، «هیچ بچه‌ای نیست که بخواهد کشتی یاد بگیرد. اگر به همین منوال ادامه پیدا کند، روزی می‌رسد که آنها نمی‌توانند در بازی‌های آسیایی مدال کسب کنند، چه برسد به اینکه المپیک.» این نقد تند یکی از مدیران مدرسه کشتی در سئول است که سال 2019 به زبان آمد و حالا نتایج خود را نشان می‌دهد.

لیدر لی در آن زمان گفت: «ترغیب دانش آموزان فایده‌ای ندارد. هیچکس تمایلی به کشتی گرفتن ندارند زیرا تمریناتش سخت و درآمدش ناچیز است.»

1937063

جالب اینکه حالا در کره‌جنوبی اغلب کشتی‌گیران را مردم فراری از کره‌شمالی و تبعه سایر کشورها تشکیل می‌دهند که نسبت به این ورزش علاقه نشان داده‌اند.

هیچ کشتی‌گیر جوانی در 20 سالگی وجود ندارد که بتواند از کیم هیون وو و ریو هان سو که در 30 سالگی هستند پیشی بگیرد. حتی پس از شوکه شدن از ناکامی در کسب مدال در المپیک 2020 توکیو که در سال 2021 برگزار شد، دنیای کشتی کره نتوانست بیدار شود.

نتایج رقابت‌های قهرمانی آسیا برای کره فاجعه‌بار بود اما فاجعه بعدی انتظار کشتی کره را می‌کشید. از بین 18 مدال طلا بازی‌های آسیایی هانگژو، کره حتی در یک وزن هم نتوانست طلا بگیرد و حتی از رسیدن به فینال هم ناکام ماند.

1937065

کره در حالی دو مدال برنز به دست آورد که حالا ممکن است حتی یک کشتی‌گیر کره هم نتواند به المپیک برود که این شکست بزرگ و اصلی برای این ورزش خواهد بود.

جالب اینکه در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا کره دو مدال طلا و شش برنز کسب کرد که همان زمان بدترین عملکرد تاریخ این کشور بود حالا کشتی‌گیران این کشور شاهکار کردند و عملا از صحنه خارج شدند.

دیدگاه‌ها