کد خبر : 1970479 | 13 مهر 1402 ساعت 13:52 | 63.8K بازدید | 43 دیدگاه

امین میرزازاده طلای هشتم را جشن گرفت

هرکول ایرانی‌‌ و پایان طلایی کشتی فرنگی

امین میرزازاده با شکست حریف چینی در فینال سنگین وزن هشتمین طلاى ايران را جشن گرفت.

هرکول ایرانی‌‌ و پایان طلایی کشتی فرنگی

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات رده بندی و فینال 2 وزن پايانى رقابت های کشتی فرنگی نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو عصر امروز در هانگژو انجام شد كه امين ميرزازاده در آخرين كشتى و براى كسب مدال طلاى وزن ١٣٠ كيلوگرم به مصاف ژی منگ از چین رفت.

ميرزازاده كه چندى قبل طلاى سنگين وزن جهان را در صربستان جشن گرفته بود، در وزن 130 کیلوگرم امروز در دور اول با نتیجه 9 بر صفر نانتاوات پانفوک از تایلند را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر آیبگشازادا کورایف از ترکمنستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 مقابل علیخان سیزداکوف از قزاقستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد.

1936141

اما میرزازاده در دیدار پایانی و در حالى كه چينى ها آخرين اميد خود را براى كسب يک طلا در مسابقات کشتی فرنگی جستجو می کردند، مقابل لینگ ژی منگ از چین قرار گرفت.

اخطار اول به میرزازاده داده شد و کشتی گیر چینی نتوانست کاری در خاک از پیش ببرد. در‌ وقت‌ دوم این کشتی گیر کشورمان بود که یک امتیاز گرفت.

1936142

در یک دقیقه آخر با اینکه حسن رنگرز اعتقاد داشت داور‌ باید به خاطر کم‌کاری‌‌ به کشتی گیر چینی اخطار بدهد، اما میرزازاده کشتی را کنترل کرد چون می دانست به خاطر گرفتن امتیاز آخر برنده است.  

او توانست با همان نتیجه یک بر یک برنده کشتی لقب بگیرد و هشتمین طلا را به کاروان ایران هدیه کند.

دیدگاه‌ها