کد خبر : 1968823 | 06 مهر 1402 ساعت 20:57 | 6.3K بازدید | 12 دیدگاه

روز پنجم بازی‌های آسیایی در هانگژو

چین عدد مدال طلا را رند کرد: نود تا!

کاروان ورزش چین در بازی‌های آسیایی هانگژو 17 مدال دیگر در روز پنجم رقابت‌ها به دست آورد.

چین عدد مدال طلا را رند کرد: نود تا!

به گزارش "ورزش سه"، پنجمین روز بازی‌های آسیایی هانگژو هم به پایان رسید و تیم چین میزبان 14 طلا، 8 نقره و 5 برنز دیگر کسب کرد. آنها در بسیاری از مسابقات نتایجی عالی کسب کردند، اما ناکامی هم وجود داشت، به عنوان مثال تیم دوچرخه‌سواری آنها بار دیگر مغلوب ژاپنی‌ها شد و تیم شمشیربازی با شکست مقابل کره جنوبی به مقام دوم دست یافت.

در پایان هفت ماده شنا، تیم چین 5 مدال طلا، 2 مدال نقره و 1 مدال برنز را به خود اختصاص داد. در ماده 200 متر قورباغه کین هایانگ به مدال طلا دست یافت، دونگ ژیهائو مدال نقره، ایپی واتانابه از ژاپن به مدال برنز رسید. ژانگ یوفی مدال طلا در 50 متر آزاد زنان و هه شیبی، ورزشکار معروف از هنگ‌کنگ، مدال نقره و چنگ یوجی نیز برنز را بر گردن آویختند. یه شیون طلای زنان را در 200 متر قورباغه کسب کرد، کوون سه هیون از کره جنوبی نقره گرفت و تسوکی ایمای از ژاپن نیز برنز را کسب کرد.

1932358

تیم چین در ماده امدادی 4×100 متر آزاد مردان به مدال طلا دست یافت و رکورد جدیدی در آسیا به نام خود ثبت کرد. تیم چین در ماده 4×200 متر آزاد زنان نیز مدال طلا را کسب کرد. علاوه بر این، فی لیوی مدال نقره مردان را در 800 متر امدادی آزاد به دست آورد. کیم وو مین از کره جنوبی برنده طلا شد و نگوین هوی هوانگ از ویتنام مدال برنز را کسب کرد. تنها ماده‌ای که هیچ شناگر چینی‌ای در بین سه شناگر برتر قرار نگرفت، ماده 50 متر پروانه مردان بود که شناگر کره جنوبی، بک ینتی، برنده طلا شد و وانگ چانگهائو رتبه چهارم را کسب کرد.

تیم ووشو ساندای چین در هر پنج وزنی که صاحب نماینده بود، امروز مدال طلا کسب کرد، یعنی لی یویائو 52 کیلوگرم زنان، وو شیائووی 60 کیلوگرم زنان، جیانگ هایدونگ در وزن 56 کیلوگرم مردان، وانگ ژئوتائو 60 کیلوگرم مردان و هه فنگ در 70 کیلوگرم مردان.

1932359

سونگ ژائوکسیانگ بازیکن چینی در تکواندو 80+ کیلوگرم مردان و ژو زکی در دسته 67+ کیلوگرم زنان طلای تکواندو را برای میزبان به دست آوردند. لان ژینگیو در رینگ ژیمناستیک مردان طلا گرفت، ژانگ بوهنگ نقره گرفت، لین چائو و یو لینمین نیز برنز خرک زنان را به دست آوردند. تیم فویل زنان شمشیربازی چین طلا گرفت و تیم سابر مردان مدال نقره را کسب کردند و والیبال ساحلی مردان این تیم هم به مدال نقره رسیدند.

1932360

ژو یو در مسابقات دوچرخه سواری پیست مردان مدال نقره گرفت. که جیه مدال نقره مسابقات انفرادی مردان را کسب کرد. ضمن اینکه تیم چین در تیراندازی با تپانچه بادی 10 متر مردان و تیم مختلط اسکیت چین نیز به مدال نقره رسیدند. ژانگ ژیژن، نماینده چین در تنیس مردان نیز در ادامه مسابقات انفرادی پیشروی کرد.

دیدگاه‌ها