کد خبر : 1968394 | 05 مهر 1402 ساعت 08:27 | 17.9K بازدید | 35 دیدگاه

افشاریان: به شدت با اعضای خاطی داماش برخورد می‌کنیم

آقای مسئول، حق نداشتید به داور دست‌درازی کنید!

رئیس کمیته داوران نسبت به اتفاقات عجیب بازی خیبر و داماش در هفته چهارم لیگ یک موضع گرفت.

آقای مسئول، حق نداشتید به داور دست‌درازی کنید!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از جنجال پیش آمده در بازی خیبر و داماش در لیگ یک و نیمه تمام ماندن این مسابقه در دقیقه ۷، خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران به حمایت از میثم حیدری و کمک‌های او پرداخت.

افشاریان در گفت و گو با شبکه خبرسیما در این خصوص گفت: شاید داور من در آن صحنه اشتباه کرده باشد، ولی دلیل بر این رفتارها نیست. یک بزرگتر باید باشد که بار روانی تیم را کنترل کند. شما دیدید که همه اعضای نیمکت و تیم (داماش) دور داور را محاصره کردند و منجر به نیمه‌تمام ماندن بازی و رای کمیته انضباطی شد. 

او ادامه داد: من به عنوان مسئول کمیته داوران تا هستم نمی‌گذارم کسی به داورانم توهین و بی احترامی کند. من به عنوان حامی این مجموعه گزارش‌هایم را می‌نویسم و بی شک از جامعه داوری حمایت می‌کنیم و نمی‌گذاریم در جامعه فوتبالی که همه تا خرخره علیه داوران رفتار می‌کنند، حق داوران پایمال شود. من واقعا متاسفم، گرچه شاید مجموعه تیم داماش حقی به خاطر یک صحنه داشتند اما این‌ها دلیل نمی‌شود که داور من را احاطه کنند و با او بی احترامی کنند.

رئیس کمیته داوران همچنین گفت: من واقعا از همه مردم ایران شرمنده‌ام و به خاطر رخ دادن این اتفاقات عذرخواهی می‌کنم، ولی واقعا زمین فوتبال جایی نیست که کسی بتواند داور را تنبیه کند. زدن افراد در دوره‌ای اتفاق می‌افتاد که منطق و عقل وجود نداشت. الان یک بازی این همه بیننده دارد و فضای مجازی هست. اینکه به داور دست‌درازی کنید و داور را هُل بدهید و نگذارید بازی را شروع کند، عجیب است.

افشاریان افزود: کمیته انضباطی امسال بهتر از قبل کار می‌کند. شک نکنید هر تیمی و هرفردی بخواهد به داور بی احترامی کند، تنبیه خواهد شد. بی شک تیم خاطی به خاطر رفتارش ضرر خواهد کرد.

رئیس کمیته داوران درباره اظهارات مدیرعامل داماش مبنی بر اینکه میثم حیدری داور وسط بازی جنجالی لیگ یک همشهری و بچه‌محل افشاریان است، گفت: داور بازی بچه محل من نیست و بچه شهرکرد است، لُر هم نیست. متاسفانه مالک باشگاه خوب تحقیق نکرده است. از همه مهم‌تر خود آقای زحمتکش مالک باشگاه داماش نسبت به رفتار همه بازیکنان و نیمکتش متاثر است. او با من صحبت کرد. همین خیبر خرم آباد هفته گذشته در تبریز گل سالمش از بین رفت. در خانه خودش یک پنالتی‌اش دیده نشد. این اشتباهات رخ می‌دهد اما دلیل نمی‌شود تیم‌ها خودشان داور من را تنبیه کنند. ما و ارکان قضایی فدراسیون بشدت با این مسائل برخورد می‌کنیم.

دیدگاه‌ها