کد خبر : 1967900 | 03 مهر 1402 ساعت 12:18 | 7.6K بازدید | 13 دیدگاه

فقط قهرمانی لایق مردم ماست

رنگرز: در المپیک نتیجه خوبی می‌گیریم

سرمربی کشتی فرنگی امیدوار است که ایران در مسابقات المپیک در تمام اوزان نماینده داشته باشد.

رنگرز: در المپیک نتیجه خوبی می‌گیریم

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کشتی فرنگی ایران، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در بلگراد را با یک مدال طلا (امین میرزازاده- ۱۳۰ کیلوگرم)، یک نقره (علیرضا مهمدی- ۸۲ کیلوگرم) و سه برنز (پویا دادمرز- ۵۵، محمدرضا گرایی- ۷۷ و محمد هادی ساروی- ۹۷ کیلوگرم) به پایان رساند و با ۱۰۲ امتیاز نایب قهرمان این دوره از مسابقات شد.

حسن رنگرز، سرمربی تیم کشتی فرنگی، پس از کسب عنوان نایب قهرمانی اظهار داشت: تمام این نتیجه به دست آمده بدون تعارف متعلق به مربیان سازنده است؛ مربیان سازنده‌ای که بدون منت در سراسر ایران کار می کنند. از مجموع همکارانم صمیمانه تشکر می‌کنم و از دبیر به عنوان رئیس فدراسیون کشتی هم سپاسگزارم. فدراسیون کشتی هرچه که نیاز ما در بهترین استانداردها بود را فراهم کرد. این نتیجه متعلق به کشتی فرنگی است. در گذشته استاد خودم، محمد بنا، زحمت این تیم را می‌کشید و الان این امانت بر عهده بنده است. امیدوارم با دعای مردم بتوانم این امانت را به دست اهلش بسپارم.

او در خصوص برنامه کشتی فرنگی برای مسابقات المپیک توضیح داد: از نظر فنی، برآورد ما در سه وزن انتهایی این بود که آذربایجان و ترکیه را پشت سر بگذاریم اما با توجه به حضور روس و کوبا یک بخش از این معادلات تغییر کرد. در هر صورت خوشحالم کنار مباحث فنی چهار سهمیه المپیک کسب کردیم. در دو وزن سهمیه نگرفتیم، اما با توجه به کیفیت کشتی‌گیران ما در مسابقات گزینشی آسیایی و جهانی باکو، من همچنان به کسب سهمیه امیدوارم تا با سهمیه کامل در مسابقات المپیک حضور داشته باشیم؛ این پتانسیل در تیم وجود دارد.

1851052

رنگرز در خصوص بدنسازی تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای المپیک گفت: تفاوت آمادگی کشتی‌گیرانی که در المپیک مدال می‌گیرند، بین 3 الی 5 درصد است. عملا هر اتفاقی در جریان آماده‌سازی می‌تواند روی نتیجه نهایی تاثیر داشته باشد. یکی از مسائل جدی ما بحث شرایط وزنی است. عملا در روز آخر مسابقات و در سه وزن آخر کشتی‌گیران به دلیل قرعه و وزنی که کم کردند، نتوانستند به آن جایگاه واقعی خود برسند. قطعا باید برای مسابقات آینده در مورد فرایند کاهش وزن فکر جدی کنیم.

او با قدردانی از کادر همراه تیم ملی کشتی فرنگی گفت: 367 روز به کشتی خدمت کردم و این افتخار من است. در مجموع همه اتفاقات متعلق به فدراسیون کشتی است و فدراسیون همه گونه امکانات در اختیار تیم گذاشت. از همه عزیزان تشکر می‌کنم. مسئولیت عدم قهرمانی و نقص آن و کسب عنوان نایب قهرمانی را شخصا می‌پذیرم. این نتیجه برای تقدیم به مردم ما کافی نیست و تنها قهرمانی لایق مردم ماست.

دیدگاه‌ها