کد خبر : 1966153 | 26 شهریور 1402 ساعت 22:54 | 88.4K بازدید | 11 دیدگاه

کری بزرگ در سالن: چهار مدال مال من

تیلور به خاطر یزدانی کشتی می‌گیرد!

دیوید تیلور، قهرمان المپیک، با پیروزی مقابل حسن یزدانی به سومین مدال طلای خود در مسابقات جهانی کشتی رسید.

تیلور به خاطر یزدانی کشتی می‌گیرد!

به گزارش "ورزش سه"، تیلور ۳۲ ساله که حالا پنجمین پیروزی خود مقابل حسن یزدانی را در مسابقات مختلف به دست آورده است، پس از المپیک در دو فینال قهرمانی جهان برنده شده و یک فینال (سال ۲۰۲۱) را به حریف دیرینه خود واگذار کرده است و البته او در دوره اول حضور خود در رقابت‌های جهانی در ۲۰۱۸ هم با پیروزی مقابل یزدانی مانع از قهرمانی او در این رقابت‌ها شد.

او با طلای امشب سهمیه المپیک را به دست آورد که به معنای یورش او به دومین طلای پی در پی این مسابقات خواهد بود. او که تمرینات خود را در مجموعه تمرینی پن استیت ادامه می‌دهد، از سال ۲۰۱۷ مقابل هیچ حریف آمریکایی شکست نخورده است.

1926481

سال گذشته تیلور به خبرنگاران گفته بود که از زمان مدال طلا در توکیو چند بار به بازنشستگی فکر کرده و در تمام سال آسیب دیده و به سختی می‌توانسته تمرین کند و به خاطر تورم زانو روزهای دشواری را پشت سر گذاشته است. او سپس گفته بود: "فقط نمی‌دانستم که دیگر می‌خواهم این کار را انجام بدهم یا نه. من به هدف همیشگی و آرزوی دیرینه خود یعنی قهرمانی در المپیک رسیده‌ام و فکر می‌کردم اگر بتوانم دوباره به مسابقات جهانی بروم، کارم تمام است که همین اتفاق هم افتاد و شکست من در مسابقات ۲۰۲۱ واقعا برایم سخت بود.

1926480

تیلور در صورت پیروزی در رقابت‌های المپیک می‌تواند سومین کشتی‌گیر تاریخ آمریکا باشد که دو طلای متوالی المپیک را به دست می‌آورد و بعد از جان اسمیت، نابغه کشتی جهان که در سال ۱۹۹۲ دومین طلای متوالی را در بارسلونا بعد از پیروزی مقابل عسگر محمدیان گرفت، تیلور می‌تواند تبدیل به دومین کشتی‌گیری شود که این کار را انجام داده است.

1926478

نکته جالب احترامی است که او به حریف ایرانی خود می‌گذارد. تیلور سال گذشته گفته بود یزدانی آتشی می‌افروزد که باعث می‌شود من به کار خود ادامه بدهم.

1926479

او که احترام زیادی برای حریف خود قائل است، در پایان مسابقه امشب انگشتان خود را به نشانه چهار مدال طلای جهانی مقابل هواداران پرشمار ایرانی حاضر در سالن محل برگزاری بازی‌ها به نمایش گذاشت. حرکت او در بازی با انگشتان و شمردن عدد یک تا چهار جالب و کمی هم روی اعصاب هواداران ایرانی بود. با این حال او بلافاصله به سمت یزدانی رفت و او را در آغوش گرفت تا نشان بدهد بخشی از این سطح و کیفیتش نیز به حریفش مربوط می‌شود و او نیز باید مورد ستایش و تشویق قرار بگیرد.

1926482

نبرد این دو، یک نبرد ابدی و استثنایی در دنیای کشتی است که توجه همه کشتی‌گیران حاضر در این رقابت‌ها را به خود جلب می‌کند و البته تلخی باخت یزدانی آنقدر زیاد بود که شاید شیرینی پیروزی فوق‌العاده امیرحسین زارع جوان در فوق سنگین را تحت تأثیر خود قرار داد.

1926477

دیدگاه‌ها