کد خبر : 1965557 | 24 شهریور 1402 ساعت 00:39 | 58.9K بازدید | 42 دیدگاه

ایتالیا به لهستان رسید؛

تحقیر قهرمان المپیک: فینالیست دوم مشخص شد

تیم ملی والیبال ایتالیا یک بار دیگر به فینال والیبال قهرمانی اروپا رسید.

تحقیر قهرمان المپیک: فینالیست دوم مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، در دومین بازی از مرحله نیمه‌نهایی والیبال جام ملت‌های اروپا تیم ایتالیا توانست در یک بازی برتر و در حضور نزدیک به دوازده هزار تماشاگر پرشور با نتیجه سه بر صفر از سد فرانسه قهرمان المپیک توکیو بگذرد و همانند دوره قبل راهی فینال مسابقات بشود.

*ست اول: ایتالیا ۲۵ - فرانسه ۲۱
ست اول در میان تشویق تماشاگران ایتالیایی شروع شد و بازی تا امتیاز یازده برابر پیش رفت اما در ادامه فرانسوی‌ها توانستند به لطف سرویس‌های بهتر دو امتیاز جلو بیفتند، اما ایتالیایی‌ها خیلی زود جبران کردند و دو تیم در امتیاز هجده مساوی شدند؛ از اینجا بود که فردیناندو دی‌جورجی سرمربی ایتالیا با یک تعویض طلایی ورق را به سود ایتالیا برگرداند و با سرویسهای دیدنی ریکاردو اسبرتولی و همچنین آبشارهای عالی دنیل لاویا این ست به سود ایتالیا پایان پذیرفت.

*ست دوم: ایتالیا ۲۵ - فرانسه ۱۹
در این ست بر خلاف ست قبل ایتالیایی‌ها خیلی زود برتری خود را نشان دادند و حتی تا پنج امتیاز هم فاصله انداختند، تا آندره‌آ جیانی سرمربی فرانسه دست به تعویض بزند و‌ اروین انگاپت را وارد میدان کند. ورود اروین گرچه شرایط تیم فرانسه را خصوصاً در دریافت بهتر کرد اما نتوانست مانع از شکست این تیم در ست دوم شود و ایتالیا با بازی خوب یوری رومانو و سیمونه جیانلی ایتالیا پیروز گیم دوم شد.

*ست سوم: ایتالیا ۲۵ - فرانسه ۲۳
در ست سوم هم ایتالیا با یک بازی گروهی خوب و همچنین سرویس‌ها و توپ‌گیری‌های دیدنی و در شبی که فرانسوی‌ها کاملا تحت تاثیر جو سنگین سالن شده بودند پیروز شد و توانست برای دوازدهمین بار راهی فینال والیبال قهرمانی اروپا شود. گرچه ست سوم برای فرانسوی‌ها بهترین ست آنها در مسابقه بود ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند.

در این مسابقه یوری رومانو و دنیل لاویا از ایتالیا و بارتلمی چینینیز از فرانسه امتیاز آوران دو تیم بودند.

حالا ایتالیا با این پیروزی باید در فینال مسابقات مقابل تیم لهستان قرار بگیرد؛ فینالی که قبل از مسابقات نیز پیش‌بینی می‌شد. فرانسه و اسلوونی نیز برگزار کننده دیدار رده بندی خواهند بود.

دیدگاه‌ها