کد خبر : 1965097 | 22 شهریور 1402 ساعت 04:35 | 19.5K بازدید | 7 دیدگاه

دست عربستانی‌ها برای قهرمانی لیگ قهرمانان بازتر شد

حمله آسیایی النصر، الهلال و الاتحاد با خارجی‌های اضافه‌تر

آیا باشگاه‌های عربستانی حق دارند نهمین بازیکن خارجی خود را در لیگ قهرمانان آسیا و جام باشگاه‌های جهان وارد میدان کنند؟

حمله آسیایی النصر، الهلال و الاتحاد با خارجی‌های اضافه‌تر

به گزارش ورزش سه و به نقل به نشریه الشرق الاوسط، باشگاه‌های عربستانی حق دارند از هر بازیکن خارجی ثبت شده در سیستم TMS اتحادیه فوتبال عربستان در تورنمنت‌های خارجی مانند لیگ قهرمانان آسیا و جام باشگاه‌های جهان استفاده کنند؛ حتی اگر این بازیکنان در لیست 8 بازیکن خارجی ثبت شده برای مسابقات رسمی در کشور عربستان حضور نداشته باشند.

این نشریه مدعی شده که بر اساس مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا و ماده 27 آیین‌نامه لیگ قهرمانان آسیا، یک بازیکن زمانی مجاز به حضور در لیگ قهرمانان آسیا است که باشگاه گواهی انتقال بین‌المللی بازیکن را دریافت کرده باشد و هیچ الزامی برای ثبت نام بازیکن وجود ندارد؛ بنابراین لیست تیم‌ها در مسابقات قاره‌ای ممکن است با مسابقات داخلی متفاوت باشد.

البته بر اساس قوانین لیگ حرفه‌ای عربستان، باشگاه‌های حاضر در این رقابت‌ها باید تا پایان روز جمعه، 15 سپتامبر، لیست نهایی هشت بازیکن خارجی خود را مشخص کنند.

در حال حاضر برخی از باشگاه‌های عربستانی بیش از هشت بازیکن در فهرست خود دارند و این باشگاه‌ها در حال حاضر این فرصت را دارند که در صورت موافقت بازیکن خارجی نهم خود، بیش از تعداد مشخص شده در لیگ عربستان مهره خارجی در تیم خود داشته باشند.

نکته جالب اینکه جام ملک سلمان که در ابتدای فصل جاری برگزار شد نیز از همین سیستم برخوردار بود و باشگاه‌های عربستانی قادر بودند بدون محدودیت از بازیکنان خارجی خود استفاده کنند.

البته نکته مهم این است که باشگاه‌های عربستانی با وجود اینکه اجازه ثبت تمام بازیکنان خود را برای لیگ قهرمانان آسیا خواهند داشت اما در روز مسابقه باید 5+1 بازیکن (5 بازیکن خارج از آسیا و یک بازیکن آسیایی) برای حضور در لیگ تیم‌ها انتخاب شوند.

از طرفی با توجه به اینکه بازیکن خارجی نهم باشگاه‌های عربستانی مجور بازی در لیگ روشن را نخواهند داشت، باید دید بازیکنی حاضر خواهد شد که تنها برای حضور در تورنمنت‌ لیگ قهرمانان آسیا در تیم خود بماند یا خیر؟

جالب اینکه تیم‌های الهلال و الاتحاد در لیگ روشن عربستان هشت بازیکن خارجی در ترکیب خود داشتند و النصر نیز از هفت بازیکن خارجی در ترکیب اولیه تیم خود استفاده کرده بود.

در حال حاضر لیست بازیکنان خارجی چهار باشگاه عربستانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

الاتحاد: مارسلو گروهه، لوئیز فیلیپه، فابینیو، انگولو کانته، ایگور کورنادو، رومارینیو، ژوتا، عبدالرزاق حمدالله، کریم بنزما

النصر: آمریک لاپورت، الکس تلس، مارسلو بروزوویچ، سکو فوفانا، اوتاویو، اندرسون تالیسکا، سادیو مانه، کریستیانو رونالدو

الهلال: یاسین بونو، کالیدو کولیبالی، روبن نوس، سرگئی میلینکوویچ ساویچ، میشائیل دلگادو، نیمار، مالکوم، میتروویچ

الفیحاء: ولادیمیر استویکوویچ، ریکاردو ریلر، گیسلین کونان، گوژکو سیمیرو، عبدالحمید صابیری، آنتونی نواکیم، هنری اونیکورو، فشیون ساکالا

دیدگاه‌ها