کد خبر : 1951769 | 28 تیر 1402 ساعت 22:01 | 72.4K بازدید | 58 دیدگاه

جوان‌گرایی معنا دارد؛

درس بزرگی که جان اسپرا به ایران و بقیه داد!

با تجربه ها و سن و سال دارهای آمریکا عامل اصلی پیروزی بر فرانسه بودند.

درس بزرگی که جان اسپرا به ایران و بقیه داد!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال آمریکا توانست در یک بازی جذاب سه بر دو فرانسه‌ را شکست دهد و راهی نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های والیبال شود.

در این مسابقه آمریکایی‌ها با اتکا بر بازیکنان با تجربه و مسن خود علی رغم پنج سته شدن پیروز شدند تا نشان دهد سن و سال در این تیم زیاد مطرح نیست.

متئو اندرسون با سی و شش سال سن توانست عنوان امتیازآورترین بازیکن مسابقه را به دست بیاورد، داوید اسمیت با ۳۸‌ سال سن که از اواسط بازی به میدان آمد در پیروزی آمریکا بسیار تاثیر گذار بود، گرت ماگوتوتیا با ۳۵ سال که به جای دیفالکو آمد در ست پنجم دیدنی ظاهر شد، میکا کریستینسون با سی سال سن باز هم بهترین بود و عالی پاس داد، مکسول هولت با ۳۶ سال  با دفاع‌های خوبش عالی بود و اریک شوجی سی و چهار ساله نیز یک لیبروی مطمئن در بازی با فرانسه بود.

1899794

حال می‌شود نتیجه گرفت در ورزش والیبال سن و سال آنچنان مطرح نیست و آمریکا این را به خوبی نشان داد. این ترکیب تا یک سال دیگر نیز خواهند بود تا شاید در  المپیک به آرزوی خود برسند.

این در حالی است که برخی معتقد هستند والیبال ایران به خاطر جوان گرایی با مشکلاتی روبرو بوده اما آمریکا و جان اسپرا نشان دادند که استفاده از بازیکنان با تجربه و مسن تا زمانی که می‌توانند بازی کنند بهترین گزینه ممکن است. البته که در کنار این بازیکنان باید از جوان‌ها نیز استفاده شود.

دیدگاه‌ها