کد خبر : 1949164 | 17 تیر 1402 ساعت 08:30 | 131.9K بازدید | 20 دیدگاه

رکورد استثنایی امید را باور نخواهید کرد؛

پیراهن معنادار عالیشاه در تمرین پرسپولیس (عکس)

دومین بازیکن باسابقه تاریخ پرسپولیس: احتمالا در پایان فصل، امید عالیشاه!

پیراهن معنادار عالیشاه در تمرین پرسپولیس (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، چه کسی تصور می‌کرد پسری با موهای تراشیده و صورت ناشناخته که علی دایی با خود از راه آهن به پرسپولیس آورده بود، بالاتر از همه اسطوره‌های تاریخ، قرار است دومین بازیکن باسابقه پرسپولیس شود؟

اما امید عالیشاه این راه طولانی و پر پیچ و خم را پیمود تا 10 سال بعد از امضای قرارداد با پرسپولیس، رکورد 235 بازی برای این تیم را از خود به جای بگذارد و در کنار کمال کامیابی‌نیا، هفتمین بازیکن تاریخ باشگاه از نظر تعداد بازی لقب بگیرد.

البته از هفتم تا دوم راه زیادی است، اما نه در این جدول. اگر همه چیز آنطور که امید برنامه ریخته باشد، او در نیم فصل بهروز رهبری‌فرد (249) را خواهد گرفت و شاید حتی به افشین پیروانی (255) هم برسد. کمی بعد نوبت سیدجلال حسینی و حسین عبدی (261) خواهد رسید و بعد کاپیتان پرسپولیس برای محمد پنجعلی (264) دندان تیز خواهد کرد.

به عبارتی اگر عالیشاه در فصل جاری 30 بازی انجام دهد، به جایگاه دوم می‌رسد تا شماره پیراهنش در همه این سال‌ها، معنای خاص و جالبی به خود بگیرد. نکته مهم اینکه قرمزها در فصل جاری علاوه بر لیگ برتر و جام حذفی در لیگ قهرمانان آسیا نیز به میدان خواهند رفت تا فرصتی برای تعداد بازی بیشتر فراهم باشد.

1895507

جالب اینکه اگر عالیشاه در لیگ شانزدهم پرسپولیس را به مقصد خدمت سربازی در تراکتور ترک نمی‌کرد، حالا بی‌تردید رکورد محمد پنجعلی را مال خود کرده بود و به سوی 300 بازی با پیراهن پرسپولیس می‌رفت.

غول مرحله آخر برای کاپیتان سرخپوشان علی پروین است که 341 بار پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده و از این نظر دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد. عالیشاه که دو فصل تحت قرارداد پرسپولیس است، باید 106 بار دیگر برای این تیم بازی کند تا سلطان را از تاج و تخت چندین ساله پایین بکشد.

البته شاید منصفانه نباشد که در این بررسی به این نکته اشاره نشود که در دهه 1350 تا 1380 تعداد بازی‌های هر فصل بازیکنان به صورت متوسط روی عدد 15 قرار می‌گرفت و به همین دلیل آنها باوجود سال‌های طولانی‌تر بازی برای پرسپولیس، تعداد حضوری کمتری در میادین دارند.

دیدگاه‌ها