کد خبر : 1948580 | 15 تیر 1402 ساعت 03:15 | 53.9K بازدید | 9 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

سرطلایی‌های فوتبال ایران علیه علم (عکس)

سرزدن در فوتبال همیشه مورد تجزیه و تحلیل علم پزشکی قرار گرفته و سلامتی بازیکنان سرزن تحلیل شده است.

سرطلایی‌های فوتبال ایران علیه علم (عکس)

به گزارش " ورزش سه"، فوتبال ایران در تاریخ خود سرزن‌های بزرگی داشته است؛ بازیکنانی که در خط حمله و یا دفاع امید اول مربیان برای قطع توپ‌های هوایی بودند و در طول دوران فوتبال خود به دفعات ضربات محکمی را با سر به توپ زده‌اند. 

بهترین سرزن ایران در این اواخر علی دایی بود و قبل از او مرحوم کریم باوی و غلام‌رضا فتح‌آبادی یکی از بهترین سرزن‌های ایران در محوطه هجده قدم حریفان بودند؛ مهاجمانی که شدت ضربات سر آن‌ها در بعضی از موارد، همانند ضربات محکم پا بود و همین مهم باعث می‌شد، خیلی‌ها نگران سلامتی آن‌ها در این ناحیه حساس بدن باشند.
قبل از این سه مهاجم بزرگ ایران در دهه‌های 60 تا 80، چهار فوتبالیست بزرگ دیگر هم در دهه 50 و در دوران فوتبال خود از بهترین مهاجمان ایران در زدن ضربات سر بودند؛ حسین کلانی، مرحوم بهزادی و مهدی لواسانی در آن دهه در کنار مرحوم غلامحسین مظلومی از سرزن‌های قهاری بودند که سلامتی آن‌ها دغدغه نشریات آن سال‌ها نیز بود. 

هفته‌نامه «اطلاعات هفتگی» یک صفحه کامل خود را به فوتبالیست‌ها و نحوه سرزدن آن‌ها به جهت عدم آسیب به چشم و خونریزی بینی اختصاص داده است و در آن روزها به این موضوع واکنش نشان داده است. این تفسیر در حالی رقم خورده است که حسین کلانی که در حال حاضر 79 سال سن دارد و مرحوم بهزادی علی‌رغم ضربات سر زیاد، هیچ‌وقت دچار مشکل بینایی نشدند و حتی از عینک هم استفاده نکردند.

1894455

دیدگاه‌ها