کد خبر : 1948153 | 12 تیر 1402 ساعت 12:52 | 36K بازدید | 6 دیدگاه

شعله خشم در منچستر: ضربه آخر گلیزرها به یونایتد

انتقال مالکیت منچستریونایتد به معضلی جدی برای هواداران و حتی کادر فنی و بازیکنان این تیم تبدیل شده است.

شعله خشم در منچستر: ضربه آخر گلیزرها به یونایتد

به گزارش "ورزش سه"، خانواده گلیزر در طول دوران مالکیت بر منچستریونایتد با بحران‌های بسیار زیادی روبرو شده که همچنان هم ادامه دارد. 

بسیاری از هواداران این باشگاه با حضور این خانواده آمریکایی در راس کادر مدیریتی تیم محبوب‌شان مخالف هستند و باور دارند که آن‌ها درکی از شرایط و اهمیت یونایتد برای آن‌ها ندارند. 

عملکرد مدیران این باشگاه خصوصا در یک دهه اخیر باعث شده که این باور بیش از پیش در بین هواداران رواج پیدا کند و در طول این مدت بارها شاهد برگزاری تجمعات اعتراضی علیه آن‌ها در شهر منچستر بودیم. 

برند یونایتد یکی از معتبرترین و پرسودترین برندهای ورزشی دنیا به حساب می‌آید و بسیاری از کارشناسان هم معتقد هستند که تصمیم مدیران یونایتد برای حفظ این باشگاه به دلیل سودآوری آن با وجود تمام مشکلاتی است که در چند سال اخیر داشته است. 

1891846

با این حال، گلیزرها چند ماه قبل و در اواخر سال 2022 میلادی اعلام کردند که بالاخره تصمیم به فروش مالکیت یونایتد گرفته‌اند و آماده هستند تا پیشنهادات برای خرید این باشگاه را بررسی کنند. 

هرچند رقم در نظر گرفته شده از سوی آن‌ها بسیار بالا بود اما سر جیم راتکلیف، میلیارد معروف انگلیسی، یکی از اولین نفراتی بود که برای خرید این باشگاه پیش قدم شد. از سوی دیگر شیخ جاسم بن حمد آل ثانی از قطر هم با ارائه پیشنهادی هنگفت برای خرید یونایتد اقدام کرد. 

در حالی که انتظار می‌رفت گلیزرها خیلی زود از بین آن‌ها یکی را به عنوان مالک بعدی انتخاب کنند، این اتفاق رخ نداد. ادامه پیدا کردن این روند و ارائه پیشنهادهای بالاتر از سوی هر دو خریدار کار را برای گلیزرها پیچیده کرد. 

اما نزدیک به سه هفته پیش بود که بسیاری از رسانه‌های قطری اعلام کردند که شیخ جاسم بن حمد آل ثانی پیشنهادی شگفت‌انگیز به یونایتد ارائه کرده که کار فروش این باشگاه را تا حد زیادی قطعی خواهد کرد. 

حالا سه هفته از آن زمان گذشته اما هنوز خبری از توافق خانواده گلیزر با این خریدار قطری نیست و روزنامه دیلی میل چند روز قبل خبر داد که این روند ممکن است تا 12 هفته دیگر طول بکشد. 

1891699

این شرایطی در حالی از سوی مالکان آمریکایی پیش آمده که تمامی باشگاه‌های لیگ برتری در حال جذب بازیکنان مدنظرشان هستند و منچستریونایتد هنوز به صورت رسمی موفق به خرید هیچ بازیکنی نشده است. البته که میسون مونت در یک قدمی پوشیدن پیراهن این تیم قرار دارد اما این از نظر هواداران یونایتد کافی نیست. 

آن‌ها امیدوار بودند که فروش این باشگاه پیش از باز شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی انجام شود تا بتوانند با خیالی آسوده تحولات را دنبال کنند و شاهد جذب بازیکنانی باشند که تیم‌شان برای حضور در کورس قهرمانی فصل آینده به آن‌ها نیاز دارد. 

این شرایط حتی صدای اریک تن‌هاخ، سرمربی یونایتد، را هم درآورده است. او فهرستی از بازیکنان مدنظرش برای فصل 24-2023 به مدیران این باشگاه ارائه کرده بود که به جز میسون مونت، هنوز هیچ بازیکن دیگری از این فهرست جذب نشده است. 

به نظر می‌رسد که گلیزرها در شرایط فعلی تصمیم ندارند هزینه زیادی برای باشگاهی که قصد واگذاری مالکیت آن را دارند انجام دهند و این در حالی است که خریدهای هنگفت دیگر باشگاه‌های رقیب باعث می‌شود که یونایتد عملا دست پایین‌تر را در رقابت‌های فصل آینده داشته باشد و این کار را برای تن‌هاخ و بازیکنانش بسیار دشوار خواهد کرد. 

1891448

حتی اگر آن‌ها در همین بازه زمانی هم با یکی از پیشنهادهای دریافتی موافقت و مالکیت یونایتد را واگذار کنند، این باشگاه زمان زیادی برای در دست گرفتن اوضاع با حضور مالکان و مدیران جدید در پنجره نقل و انتقالات تابستانی نخواهد داشت و به نظر می‌رسد که گلیزرها ضربه آخر را هم به پیکره شیاطین سرخ وارد کرده‌اند.

مژده لاریجانی

دیدگاه‌ها