کد خبر : 1944131 | 24 خرداد 1402 ساعت 12:55 | 27.7K بازدید | 22 دیدگاه

بازیکن افغانستان ثابت کرد

باز کردن دروازه خالی هم سخت است!

آنالیز بازی تیم ملی فوتبال ایران در برابر افغانستان به طور حتم به کادر فنی تیم ملی نشان خواهد داد، از دست دادن توپ در میانه ی میدان خطرناک است.

باز کردن دروازه خالی هم سخت است!

به گزارش "ورزش سه"، فرقی نمی کند، تیمی که رودروی آن بازی می کنید، افغانستان باشد یا یک تیم قوی تر. هر تیمی در ضد حمله خطرناک است. جایی تیم آسیب می بیند که در شکل تهاجمی در میانه ی میدان توپ را از دست دهد. آنوقت حریف مهیاست با کمترین ضرب و در ثانیه هایی کوتاه یک ضد حمله تدارک ببیند و توپ را به گل تبدیل کند. بعد از گل سوم تیم ملی فوتبال ایران، افغانستان فرصت داشت روی یک حمله ی سریع به گل برسد اما روی خوش شانسی تیم ملی فوتبال ایران بازیکن حریف روی خط دروازه و دروازه ی خالی توپ را به دروازه بان ما داد تا نشان دهد، در برخی از صحنه ها باز کردن دروازه خالی هم سخت است. چه رسد به دروازه ای که دروازه بان هم داشته باشد.

روی بازی ترکیبی تیم ملی افغانستان و در حالی که تیم ملی پرس از جلو را در دستور کار قرار داده، توپ در میانه ی میدان و در جنگ های فیزیکی به یکی از هافبک های تیم حریف می رسد و او وینگر راست را در فضای خوب صاحب توپ می کند. شاید نتوان در این دوئل ها همه توپ ها را تصاحب کرد و در همه ی پرس ها صاحب توپ شد اما زمانی که حریف صاحب توپ می شود، تیم ملی باید به سرعت از فاز تهاجمی به فاز دفاعی بیاید. (تغییر حالت از حمله به دفاع) پوشش فضا و پوشش بازیکن. به خصوص بازیکنی که از عقب به فضا می زند. تصاویر ثابت می کند، برتری عددی با ایران است اما بازیکنی که از عقب به فضا می زند و در نهایت از روی خط دروازه توپ را گل نمی کند! یارگیری نشده است.

1887154
1887155

دیدن اطراف. این شاید تاکیدی باشد که امیر قلعه نویی در تمرین تیم ملی باید مدام به بازیکنان تیم ملی یادآور شود. و بازی بدون توپ. فوتبال فقط در منطقه ای که توپ در جریان است، نیست. بازی بدون توپ، بازیکنانی که از عقب به فضا می زنند، هم مهم هستند. بازیکن مهاجم از زمانی که صاحب توپ می شود، مترهای زیادی را به سمت دروازه ایران طی می کند و در نهایت هم پاس را به جایی می دهد که برنامه ریزی کرده بود. به واقع او بدون مزاحمت چند ده متری را به سمت دروازه ایران طی کرد! اگر هدف مدافع ایران بازی تاخیری بوده تا هم تیمی ها از راه برسند، پس باید بازیکنی که از عقب به فضا زده بود، باید یارگیری می شد، در غیر اینصورت بهترین کار این بود که مدافع مستقیم در خارج از محوطه اقدام به خطای فنی می کرد تا توپ از منطقه ی خطر دور شود.

1887156

تیم ملی در برابر افغانستان 6 بار به گل رسید. اما همان یک باری که دروازه اش باز شد و همان یک باری که دروازه اش این چنین تهدید شد، کافی است کادر فنی تیم ملی بازنگری در مورد تفکر دفاعی تیم داشته باشد. این ها اگر رفع نشود، می تواند در بازی های بزرگ کار دست تیم ملی دهد. در بازی های بزرگ وقتی پای قهرمانی جام ملت ها به میان می آید، فقط اشتباه در یک صحنه کافی است که تیم ملی از رسیدن به جام قهرمانی باز بماند. به خوبی دیدیم در فینال باشگاه های اروپا اینتر در یک صحنه در فاز دفاعی کم آورد و همان کافی بود که سیتی گل قهرمانی را بزند و به یک افتخار بزرگ دست پیدا کند. این صحنه را بارها و بارها با هافبک ها، مدافعان و حتی دروازه بان دید. آنالیز و در نهایت تمرین کرد تا دیگر تکرار نشود.

1887157
1887158

دیدگاه‌ها