کد خبر : 1943123 | 20 خرداد 1402 ساعت 13:29 | 12.1K بازدید | 2 دیدگاه

کولاک ناهید در 6 روز، از باکو تا رُم

بلیت پاریس را برای دختر ایرانی رزرو کنید!

ناهید کیانی در کمتر از یک هفته در دو تورنمنت بزرگ تکواندوی جهان درخشید تا حالا یک قدم به کسب سهمیه المپیک فاصله داشته باشد.

بلیت پاریس را برای دختر ایرانی رزرو کنید!

به گزارش "ورزش سه"، تنها 5 روز بعد از کسب مدال طلای تاریخی جهان توسط ناهید کیانی در باکو، او در رُم هم درخشید؛ اگرچه این بار رنگ مدالش نقره ای بود. 
یک روز بعد از پایان رقابتهای جهانی کیانی به همراه اعضای تیم ملی باکو را به قصد ایتالیا و شهر رم جهت حضور در نخستین مرحله از رقابت‌های گرندپری در سال ۲۰۲۳ ترک کرد و کمتر از ۵ روز بعد آن مدال طلا، روی شیاپچانگ رم درخشید. 
این تکواندوکار ایران در ایتالیا با برتری مقابل حریفانی از تایلند، مراکش، چین تایپه و کره جنوبی راهی دیدار نهایی شد و در پیکار نهایی در یک مبارزه نزدیک برابر «جید جونز» از بریتانیا با کوله باری از مدال‌های جهانی المپیک، جهانی و گرندپری ها نتیجه را واگذار کرد و به نشان نقره دست پیدا کرد.

1885275

ناهید کیانی که در اوج آمادگی به سر می‌برد و می‌تواند یکی از امیدهای اصلی برای کسب مدال طلا در المپیک 2024 پاریس هم باشد، در شرایط فعلی با ۱۴۸.۶۷ امتیاز در مکان پانزدهم رنکینگ المپیکی قرار دارد و با کسب این دو مدال طلا و نقره صعود قابل توجهی در این جدول خواهد داشت. طلای قهرمانی جهان ۱۴۰ امتیاز و نقره گرندپری ۳۶ امتیاز را به مجموع امتیازات وی اضافه خواهد کرد و با توجه به اینکه طبق قانون درصدی از امتیازات تکواندوکاران در سال‌های قبل کسر خواهد شد، وی می‌تواند با صعودی قابل توجه خود را به جمع ۵ تکواندوکار برتر وزن ۵۷- کیلوگرم برساند.
تا این لحظه می‌توان سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را برای ناهید کیانی متصور شد؛ اگرچه این اتفاق قطعی هم نیست چرا که تا ۱۰ دی ماه (پایان سال میلادی) و بسته شدن سیستم رنکینگ فاصله و امتیازات زیادی باقی مانده است.
هنوز سه مرحله رقابت‌های گرندپری، بازی‌های قاره‌ای، دانشجویان جهان و ۴۰ امتیاز تورنمنت‌ها در پیش است و ناهید کیانی بدون شک برای ماندن در میان 5 نفر برتر رنکینگ نیاز دارد که در مسابقات بعدی هم شرکت کرده و بازهم بدرخشد.

دیدگاه‌ها