کد خبر : 1937305 | 23 اردیبهشت 1402 ساعت 21:56 | 2.5K بازدید | 8 دیدگاه

دورتموند 5-2 گلادباخ: تا آخرین نفس برای قهرمانی

بروسیا دورتموند در دیداری خانگی موفق شد با ارائه نمایشی درخشان با نتیجه 5-2 بروسیا مونشن گلادباخ را شکست دهد.

دورتموند 5-2 گلادباخ: تا آخرین نفس برای قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان ادین ترزیچ که با یک امتیاز پشت سر بایرن قرار دارند، امشب توانستند به یک پیروزی پرگل برسند تا در فاصله دو هفته تا پایان رقابت‌های این فصل، فشار روی باواریایی‌ها را حفظ کنند.

ویدئو: 300637

دورتموند بازی را هجومی آغاز کرد و دونیل مالن که در دو ماه اخیر بهترین بازیکن دورتموند بود، در دقیقه 5 گلزنی را آغاز کرد. روی حرکت خوب جود بلینگام و شوت او بود که توپ با برخورد با مدافع گلادباخ مقابل دروازه خالی به مالن رسید و او هم با ضربه سر کار را تمام کرد.
برتری دورتموند ادامه داشت و در دقیقه 18، روی یک ضربه پنالتی دورتموند به گل دوم رسید. بعد از اینکه سباستین هالر توسط بازیکن حریف سرنگون شد، بلینگام پشت توپ قرار گرفت و ضربه‌اش را هم چندان خوب نزد اما دروازه‌بان گلادباخ نتوانست توپ را مهار کند و حساب کار 2-0 شد.

1875028

این نتیجه هم چندان پایدار نبود و تنها دو دقیقه بعد دورتموند به گل سوم رسید. این بار مالن در نقش گل‌ساز ظاهر شد و با یک پاس در عرض، هالر را در موقعیت گلزنی قرار داد و او هم با یک ضربه پشت پای تماشایی، اختلاف را به سه گل افزایش داد.

1875031

همین زوج در دقیقه 32 گل چهارم را رقم زدند. این بار مالن از بیرون محوطه جریمه ارسالی به پشت محوطه شش قدم انجام داد و او هم روی تیر یک توپ را قطع کرد تا حساب کار 4-0 شود.

1875032

در ادامه باز هم دورتموندی‌ها تیم برتر میدان بودند اما موقعیت‌هایشان تبدیل به گل نشد تا نیمه اول با همین چهار گل به پایان برسد.

در نیمه دوم هم برتری دورتموند ادامه پیدا کرد، اما بازیکنان این تیم نتوانستند از موقعیت‌هایشان استفاده کنند تا اینکه در دقیقه 75، گلادباخ بود یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. خطای جیووانی رینا روی رامی بن‌سبعینی، مدافع چپ الجزایری گلادباخ، در محوطه جریمه باعث شد داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. خود بن‌سبعینی پشت توپ قرار گرفت و با فریب دروازه‌بان، دروازه دورتموند را باز کرد.

1875030

حملات گلادباخ ادامه پیدا کرد و این تیم 10 دقیقه بعد به گل دوم رسید. روی یک حرکت از سمت چپ بود که پاس رو به عقب لوکا نتز پشت محوطه جریمه به لارس اشتیندل رسید و او هم با یک ضربه دقیق، توپ را به گوشه دروازه دورتموند فرستاد.
بازیکنان دورتموند که احساس خطر کرده بودند، در دقایق پایانی پیش کشیدند و در چهارمین دقیقه از وقت‌های تلف شده، توانستند بار دیگر به گل برسند. روی یک ضربه آزاد بود که دروازه‌بان گلادباخ توپ اول را دفع کرد اما توپ برگشتی مقابل رینا قرار گرفت و او هم از فاصله نزدیک کار را تمام کرد تا بازی با نتیجه 5-2 به سود دورتموند به پایان برسد. 

1875029

دیدگاه‌ها