کد خبر : 1936597 | 20 اردیبهشت 1402 ساعت 16:59 | 8.8K بازدید | 2 دیدگاه

لیگ ملت‌ها: اهداف بلندپروازانه گربه سیاه ایران

تیم ملی هلند از دیگر تیم‌های حاضر در لیگ ملت‌ها است.

لیگ ملت‌ها: اهداف بلندپروازانه گربه سیاه ایران

به گزارش "ورزش سه"، این تیم که در گذشته‌ی نه چندان دور به قهرمانی المپیک رسید اما پس از المپیک ۲۰۰۴ دچار افت شدیدی شد. با این حال در چند سال اخیر به لطف نیمیر عبدالعزیز به سطح اول والیبال جهان بازگشته است و سودای تکرار افتخارات سابق خود را در سر می‌پروراند.

*افتخارات تیم ملی والیبال هلند:
این تیم در المپیک بارسلون در سال ۱۹۹۲ به مدال نقره رسید چهار سال بعد در المپیک آتلانتا باشکست ایتالیا به مقام قهرمانی و طلای مسابقات دست پیدا کرد، هلند در قهرمانی جهان نیز در سال ۱۹۹۴ به مدال نقره رسید، در جام جهانی نیز یک نقره در سال ۱۹۹۵ در کارنامه دارد، در قهرمانی قاره‌ها نیز یک نقره در سال ۱۹۹۷ دارد، در لیگ جهانی یک طلا در سال ۱۹۹۶ و یک نقره و یک برنز در کارنامه دارد. آنها همچنین در لیگ ملت‌های اروپا نیز یک طلا و دو نقره و دو برنز کسب کرده‌اند. جالب است بدانید تمامی افتخارات این تیم در دهه نود به دست آمده است.

*بازیکنان فعلی تیم هلند:
از بازیکنان و ستارگان فعلی این می‌توان به نیمر عبدالعزیز، ووتر ترمات، جیس ژورنا، واسیل کمینیک، تایس تر هورست، فابین پلاک، اندرینگا، ون گاردن و پارکینسون اشاره کرد.

*مربیان مشهور:
سلینگر، جوپ آلبردا که با این تیم قهرمان المپیک شد و همچنین روبرتو پیازا از سرمربیان مشهور والیبال هلند هستند.

*ستارگان دهه نود تیم ملی هلند: 
بازیکنان دهه نود و طلایی هلند که به افتخارات زیادی رسیدند از بهترین‌های آن‌ها می‌توان به برادران ون دِگوور، پیتر بلانگ، پاستوما، هِلد، خرابرت، زوروِر و ریچارد شویل اشاره کرد.

*ستاره بی‌چون چرای حال حاضر این کشور:
نیمیر عبدالعزیز قطر پاسور تیم ملی والیبال هلند و باشگاهی هالک بانک آنکارا بدون شک بهترین بازیکن این تیم است و سهم بسزایی در پیشرفت سال‌های اخیر این تیم داشته است.

*گربه سیاه تازه تیم ملی والیبال ایران:
تیم ملی والیبال هلند گرچه در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ مغلوب تیم ملی ایران شد اما در آن بازی نیمر عبدالعزیز بسیار کم بازی کرد، اما سال گذشته با اضافه شدن کامل نیمر عبدالعزیز این تیم در دو بازی در لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان تیم ما را به راحتی مغلوب ساخت تا به عنوان گربه سیاه تازه تیم ملی ایران لقب بگیرد، سبک بازی نیمر عبدالعزیز و دفاع و کنترل کردن او برای بازیکنان تیم ملی والیبال ایران بسیار سخت است.

*دو بازیکن هلندی در والیبال ایران: 
نیکو فریکس پاسور و کای فن دایک قطر پاسور با سابقه بازی در پیکان تهران از هلندی‌هایی هستند که در لیگ برتر والیبال ایران توپ زده‌اند، البته یک بازیکن دیگر به نام مارتین تیلمان هم با تیم پتروشیمی بندر امام قرار داد بست ولی بدون بازی این تیم را ترک کرد.

*هدف تیم ملی والیبال مردان هلند:
قطعا این تیم با ستارگان خود می‌خواهد یاد و خاطره دهه طلایی نود میلادی را زنده کند. آنها پس از بیست سال قصد حضوری دوباره را در المپیک را دارند، این تیم در انتخابی المپیک با تیم‌های چین (میزبان)، لهستان، آرژانتین، کانادا، مکزیک، بلژیک و بلغارستان هم‌گروه است و کار سختی برای صعود به المپیک دارند.

گفتنی است هلند در هشتمین بازی خود در لیگ ملت‌های والیبال در کشور خود میزبان تیم ملی والیبال ایران خواهد بود. هلند در رتبه سیزدهم رنکینگ جهانی والیبال حضور دارد.

دیدگاه‌ها