کد خبر : 1934584 | 11 اردیبهشت 1402 ساعت 15:00 | 9.7K بازدید | 7 دیدگاه

امیدواری آرتتا: سیتی هم ممکن است بلغزد

میکل آرتتا در آستانه بازی تیمش برابر چلسی ابراز امیدواری کرد، سیتی در مسابقات آینده امتیاز از دست دهد و توپچی‌ها دوباره به صدر برگردند.

امیدواری آرتتا: سیتی هم ممکن است بلغزد

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال هفته پیش در نبرد کلیدی با سیتی شکست خورده و با برد دیروز سیتی برابر فولام، صدر جدول از دست توپچی‌ها خارج شد و سیتی به رده اول صعود کرد. با این حال، مربی آرسنال همچنان امیدوار است تیمش در پایان فصل بر جام قهرمانی بوسه بزند.

وضعیت ویلیام سالیبا
فردا نمی‌تواند بازی کند و باید تا بازی بعدی صبر کنیم تا ببینیم چه خواهد شد. وضع او در این هفته اصلا بهتر نشده.

کورس قهرمانی بعد از باخت آرسنال برابر سیتی
باید فردا ببریم؛ این کاری است که باید انجام دهیم. در میان ناامیدی و جوی که باشگاه را در بر گرفته، باید 2 کار بکنیم: اول متوجه باشیم که کلی آدم در باشگاه کار کرده‌اند تا ما به لیگ قهرمانان برگردیم که خودش هدف دشواری بود. در آغاز فصل، آدم‌های زیادی به اینکه از پس این کار بربیاییم، خوشبین نبودند. نکته دوم، نکته‌ای که خیلی دوست دارم، این است که حتی با دستیابی به سهمیه لیگ قهرمانان، اتفاقی که بیش از یک دهه است در این باشگاه نیفتاده، ما هنوز راضی نیستیم، هنوز ناراحتیم و هنوز دنبال بیشتر از اینها هستیم.

افتخار کردن به بازیکنان آرسنال
ما به چیزی دست پیدا کرده‌ایم که رسیدن به آن سخت بوده و هنوز هم می‌توانیم لیگ برتر را ببریم چون 5 بازی مانده و هنوز قرار است کلی اتفاق بیفتد. کاری که باید بکنیم این است که اتفاقات هفته گذشته را فراموش کنیم، از آن درس بگیریم و سراغ بازی بعدی برویم که دربی لندن است و اوضاع را روبراه کنیم.

1869691

247 روز صدرنشینی
می‌خواهم فردا آن را 248 بکنم. فردا ببر و در صدر باش.

نامنصفانه نیست که کسی درباره کیفیت بالای سیتی حرف نمی‌زند
فکر نکنم نامنصفانه باشد. فوتبال همین است. ما باشگاه فوتبال آرسنال هستیم و باید برای بردن تک تک جام‌ها در کورس باشیم؛ سطح خواسته‌ها این است. آنچه در 50 سال گذشته اتفاق افتاده، واقعیت امروز نیست. چیزی که بیش از همه دوست دارم این است که سهمیه لیگ قهرمانان را گرفته‌ایم و هیچکس از این شرایط راضی نیست.

چه انتظاری از چلسی دارد
به امارات می‌آیند تا ما را شکست دهند. مربی فوق‌العاده و بازیکنان استثنایی دارند، بنابراین خیلی سخت است که پیش‌بینی کنیم چه جور بازی خواهند کرد، چون می‌توانند با بازیکنان مختلف و به سبک‌های متفاوت بازی کنند. ما آماده می‌شویم تا این بازی را ببریم.

آیا فشار روانی از آرسنال برداشته شده و روی سیتی است؟
حالا کنترل قهرمانی در اختیار ما نیست، ولی چیزی که در اختیارمان است، پیروزی در بازی‌های پیش رو است. قرار است تلاش کنیم بازی‌هایمان را ببریم و بقیه‌اش به سیتی بستگی دارد.

1869692

آیا به لغزش سیتی امیدوار هستید؟
بردن تک تک بازی‌ها خیلی سخت است. این چیزی نیست که هفته پیش دیده باشم، این را در 9 ماه گذشته دیده‌ام؛ در غیر این صورت سیتی باید تمام مسابقاتش در لیگ را برده باشد، که نبرده.

آیا آرسنال ثابت کرده، پول خرج کردن تنها مسئله مهم برای ساختن تیم موفق نیست؟
فکر می‌کنم در مدل کار ما، نکات مهم زیادی وجود دارد. اولین نکته این است که آدم‌های مناسبی داشته باشی و فکر می‌کنم ما آدم‌های مناسبی داریم. بعد باید بازیکنان مناسبی داشته باشی که بتوانند با بقیه رقابت کنند و نقش‌شان در تیم را درک کنند، و جلوی دروازه حریف باید کیفیت بالایی داشته باشی و تازه توانایی فیزیکی هم هست. در این ورزش به خیلی چیزها نیاز است تا موفق شوی. بازیکنان باید به اینجا بیایند، در تیم جا بیفتند و با مربی، هم‌تیمی‌ها، کارکنان و کشور هماهنگ شوند. اصلا کار راحتی نیست.

دیدگاه‌ها