کد خبر : 1923335 | 05 اردیبهشت 1402 ساعت 17:15 | 39.5K بازدید | 24 دیدگاه

آرسنال در اواخر راه کم آورد

پیش‌بینی هوش مصنوعی: سیتی قهرمان لیگ برتر

اوپتا با استفاده از هوش مصنوعی و چندین سوپر کامپیوتر قهرمانی این فصل لیگ برتر را پیش‌بینی کرده و می‌گوید منچسترسیتی امسال هم قهرمان این لیگ خواهد شد.

پیش‌بینی هوش مصنوعی: سیتی قهرمان لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، سوپرکامپیوترها با کمک هوش مصنوعی حالا دیگر قادرند نتیجه تک‌تک بازی‌های فوتبال را پیش‌بینی کنند. اوپتا با استفاده از هوش مصنوعی اختصاصی‌ای که به این منظور توسعه داده و چندین ابرکامپیوتر نتیجه دیدارهای مهمی که امروز و فردا در لیگ برتر برگزار می‌شود و همچنین قهرمان نهایی این لیگ در فصل جاری را پیش‌بینی کرد.

نتیجه این پیش‌بینی که توسط هوش مصنوعی انجام شده نشان می‌دهد که دیدار منچسترسیتی و آرسنال در واقع مهم‌ترین نقش را در تعیین قهرمان این فصل لیگ برتر انگلیس دارد. هوش مصنوعی اوپتا می‌گوید سیتی در این مسابقه 62.6 درصد شانس پیروزی دارد و این در حالی است که شانس آرسنالی‌ها برای پیروزی در ورزشگاه اتحاد تنها 15.1 درصد است.

1857056

هوش مصنوعی اوپتا سپس توضیح می‌دهد که با توجه به نتیجه بازی چهارشنبه شب دو صدرنشین، سیتی و آرسنال، احتمال قهرمانی در این فصل به چه صورت خواهد بود.

بر این اساس اگر منچسترسیتی فردا آرسنال را شکست دهد شانس قهرمانی‌اش در لیگ برتر به 91 درصد خواهد رسید. روی هم‌ رفته بررسی این هوش مصنوعی نشان می‌دهد که عملا باید سیتی را از دید سوپرکامپیوترهای اوپتا قهرمان این فصل دانست.

1857057

اما اگر آرسنال موفق شد فردا منچسترسیتی را شکست بدهد (که البته شانس پیروزی‌اش تنها 15 درصد است) شاگردان آرتتا در ادامه 56 درصد برای قهرمانی در این فصل شانس خواهند داشت.

جالب اینجا است که به روایت این هوش مصنوعی حتی اگر دیدار فردا شب دو تیم در اتحاد با نتیجه تساوی به پایان رسد باز هم شانس قهرمانی سیتی بیشتر از آرسنال خواهد بود. با این شرایط شانس قهرمانی پپ گواردیولا در پایان فصل 72 درصد تخمین زده شده است.

1857058