کد خبر : 1923066 | 04 اردیبهشت 1402 ساعت 15:42 | 67.6K بازدید | 14 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

دامی که استقلال در آن گرفتار شد (عکس)

نبرد روز گذشته استقلال و پرسپولیس، نبرد اندیشه‌ها بین یحیی و ساپینتو بود، تفکراتی که برنده‌اش طرف رنگ قرمز بود.

دامی که استقلال در آن گرفتار شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ساپینتو که قبل از برگزاری دربی شماره یکصد به دلیل پرس از بالا مورد تمجید کارشناسان فوتبال قرار داشت، نبرد بزرگ هفته و فصل را به یحیی و شاگردانش در روزی که پرس‌های استقلال به نتیجه نمی‌رسید واگذار کرد تا این دربی بزرگ را که خیلی‌ها مسابقه بین سرمربیان دو تیم و اندیشه‌های آنها به دلیل داشتن بازیکنان با کیفیت می‌پنداشتند، به نفع نیمکتی تمام شود که سرمربی آن یحیی گل‌محمدی بود. 

مشابه همین بازی در روز 28 دی سال 1369 بین دو تیم بزرگ پایتخت در جام باشگاه‌های تهران برگزار شد، در آن روز دربی پایتخت همانند بازی روز گذشته دو تیم از حساسیت بالایی برخوردار بود و استقلال برای رسیدن به قهرمانی نیاز به برد داشت و پرسپولیس تنها با یک تساوی می‌توانست برای پنجمین بار پیاپی قهرمان تهران شود. نبرد آن روز دو تیم در حالی که داور مسابقه، هادی دزفولی، شاهین بیانی از استقلال و رحیم یوسفی از پرسپولیس را در نیمه اول از زمین مسابقه اخراج کرد و استقلال با گل شاهرخ بیانی از روی نقطه پنالتی تا دقیقه 75 از پرسپولیس پیش بود، با ضربه فنی فرشاد پیوس روی پاس مرحوم فریبرز مرادی یک بر یک مساوی شد تا پرسپولیس برنده این دیدار مساوی باشد و گلات قهرمانی در تهران را به نام خود بزند.

1856533

یک هفته بعد، هفته‌نامه دنیای ورزش با تیتر «دامی که استقلال در آن گرفتار آمد» از زوایای مختلف به بازی بزرگ آن سال پرداخت، بازی‌ای که در آن سرمربی سرخ‌ها علی پروین بود و آبی‌ها با هدایت منصور پورحیدری به زمین مسابقه پا گذاشته بودند.

خیلی‌ها بعد از باخت استقلال به پرسپولیس تعویض شاهرخ بیانی توسط پورحیدری و واگذاری میانه میدان به پرسپولیس در آن بازی را عامل  تساوی تیم پروین می‌دانستند. در آن روز شاهرخ بیانی، کاپیتان استقلال، بعد از گلش و دقایقی قبل از گل پیوس با صادق ورمزیار جابجا شد و از آن دقیقه به بعد مجتبی محرمی آزاد شد و پرسپولیس سوار بر بازی شد و گل تساوی را زد، اما روز گذشته یحیی از دقیقه اول بازی با بردن امیری به میانه میدان و استفاده از پنج هافبک بزرگ میانه زمین را از ساپینتو گرفت و از تک موقعیت خود یک گل ساخت تا تیم ساپینتو که در سایر دیدارهاش موقعیت‌های متعددی می‌ساخت، کمتر به دروازه پرسپولیس نزدیک شود.

1856536

دیدگاه‌ها