کد خبر : 1897057 | 02 فروردين 1402 ساعت 23:51 | 72.6K بازدید | 108 دیدگاه

سه اشتباه به سود بارسا، یکی به سود رئال

گزارش ویران‌گر نگریرا از داوری کلوس گومز در ال‌کلاسیکو

انریکز نگریرا در آنالیز داوری خود از قضاوت کلوس گومز در ال‌کلاسیکوی دسامبر 2016 به اشتباهات فاحش او علیه رئال اشاره کرده بود.

گزارش ویران‌گر نگریرا از داوری کلوس گومز در ال‌کلاسیکو

به گزارش "ورزش سه"، نشریه مارکا به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد انریکز نگریرا، نایب رئیس سابق کمیته داوران فوتبال اسپانیا، و فرزندش که او نیز در کمیته داوران مشغول فعالیت بود، گزارش و تحلیل‌‎های داوری بسیار دقیق و با جزئیات کامل از تمامی بازی‌های بارسلونا را برای باشگاه ارسال می‌کردند.

1834657

یکی از این گزارش‌ها مربوط به ال‌کلاسیکوی 3 دسامبر 2016 بود که در نوکمپ برگزار شد و با تساوی 1-1 خاتمه یافت. در آن بازی بارسلونا تا دقایق پایانی با یک گل پیش بود ولی سرخیو راموس موفق شد با ضربه سر گل تساوی را در دقیقه 90 بزند و بازی مساوی به پایان رسید.

1834658

داور بازی کلوس گومز بود و نگریرا در گزارش داوری به او نمره منفی داده بود. گزارش نگریرا سه بخش را شامل می‌شد. شرح اتفاق، تصمیم داور و درست یا غلط بودن آن. تصمیم درست با علامت مثبت و تصمیم اشتباه با نمره منفی نمایش داده می‌شد و در آنالیز داوری گومز، علامت منفی زیادی به چشم می‌خورد.

1834659

جالب اینکه نگریرا در گزارش خود قید کرده بود که گومز سه تصمیم اشتباه به سود بارسا داشت و برای رئال دو پنالتی اعلام نکرد. یکی روی لوکاس واسکز و دومی روی کریستیانو رونالدو. نگریرا نوشته بود که خاویر ماسکرانو روی لوکاس و نیز رونالدو دو خطای آشکار داشت ولی داور اعلام پنالتی نکرد. او تاکید کرده بود که داور یک اشتباه هم به ضرر بارسا داشت و در واقع یک پنالتی برای این تیم نگرفت. او معتقد بود برخورد توپ به دست دنی کارواخال در درون محوطه جریمه رئال پنالتی بود. 

از نظر نگریرا گل لوئیس سوارز به رئال باید به دلیل آفساید مردود اعلام می‌شد. در گزارش او داور چهار اشتباه فاحش داشت که در سه مورد بارسا سود کرد و در یکی رئال مادرید.

دیدگاه‌ها