کد خبر : 1867011 | 07 بهمن 1401 ساعت 16:06 | 8.3K بازدید | 2 دیدگاه

پیروزی شاگردان آقامجتبی در هوای سرد کرج

پیکان 1- مس 0: پیکان بالاخره روی دور افتاد!

نبرد انتقامی شاگردان مجتبی حسینی برابر مس کرمان با برتری خودروسازان به پایان رسید.

پیکان 1- مس 0: پیکان بالاخره روی دور افتاد!

به گزارش "ورزش سه" در یکی از رقابت‌های حساس نیمه پایین جدول در هفته هفدهم لیگ، شاگردان مجتبی حسینی در پیکان میزبان مس کرمان بودند که در نهایت با برتری یک بر صفر از سد حریف سرسخت خود گذشتند.

خودروسازان که نیم‌فصل دوم را با شکست در دیداری خارج از خانه مقابل ملوان آغاز کردند، به شدت به دنبال پیروزی در این مسابقه و ارتقای جایگاه خود در جدول رده‌بندی و کنده‌شدن از منطقه سقوط هستند و به همین منظور، نیمه اول را با انگیزه‌های مضاعفی برای گرفتن انتقام شکست در دور رفت آغاز کردند و به نسبت حریف موقعیت‌های جدی بیشتری ساختند اما در نهایت موفق به گلزنی نشدند.

در سوی مقابل، شاگردان فرزاد حسین‌خانی بعد از کسب یک پیروزی روحیه‌بخش در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان، حالا در اندیشه دبل کردن پیکان در لیگ بیست‌ودوم هستند، اما آنها به اهداف خود در نیمه اول دست یافتند و توانستند بدون دادن موقعیتی ویژه به حریف، بدون گل خورده راهی رختکن شوند.

در نیمه دوم این مسابقه با ورود تمیروف به زمین، خلق موقعیت پیکانی‌ها روند بهتری به خود گرفت و سرانجام روی یک ضربه پنالتی که بازیکنان زیادی مشتاق به تبدیل آن به گل بودند، این غلامرضا ثابت‌ایمانی بود که دروازه شهدادنژاد را باز کرد.

در ادامه بازی حسین‌خانی با فرستادن معین عباسیان، خرید جدید مس، سعی در استفاده از قدرت ارسال این بازیکن داشت و چند موقعیتی هم به دست آوردند که بهترین آن در دقیقه 93 با اختلافی بسیار کم از کنار تیر دروازه به بیرون رفت تا مظاهری در نخستین بازی خود با لباس پیکان بعد از چند سیو مطمئن، با کلین‌شیت زمین بازی را ترک کند.

ویدئو: 270947

در ادامه با اتفاقات لحظه به لحظه این دیدار همراه باشید؛

هفته هفدهم لیگ برتر، جمعه، هفتم بهمن ماه 1401
ورزشگاه انقلاب کرج

گروه داوری: علی‌اصغر مومنی، آرمان اسعدی، هیوا بهمنی، فرزاد منصوری/ ناظر: محسن قهرمانی

1795478

پیکان

رشید مظاهری، سامان فلاح، بهروز نوروزی، میلاد بدرقه، محمد کاظمی، امیر طاهر، منصور باقری (63- محمدجواد آزاد)، غلامرضا ثابت‌ایمانی، محمدمهدی لطفی (89 - محمدرضا رئوفی‌منش)، ابراهیم صالحی (59- شرزود تمیروف)، مهدی لیموچی (63- ساسان حسینی)

سرمربی: مجتبی حسینی

1795476

مس کرمان

آرمان شهدادنژاد، محمد ستاری، حسن مرادی‌فر (46- خورخه برایما)، علی تهامی، محمد صبوری، احمد نصیری، علیرضا قادری (86- حسین دوستدار)، میلاد خدایی، امین کاظمیان، محمد قاسمی‌نژاد (68- سامان تورانیان) و عارف رستمی (68-معین عباسیان)

سرمربی: فرزاد حسین‌خانی

🟨 اخطارها:
مس کرمان: محمد ستاری (19)
پیکان: بهروز نوروزی فرد (27)

1795477

⚽شرح گل:
پیکان یک - مس کرمان صفر (66- غلامرضا ثابت ایمانی): بعد از اعلام خطای پنالتی به خاطر برخورد توپ با دست مدافع مس در شلوغی محوطه، غلامرضا ثابت ایمانی با ضربه‌ای در خلاف جهت حرکت شهدادنژاد، توپ را به سمت چپ خودش زد تا دروازه مس باز شود.

⏱لحظات حساس:
دقیقه 12: اولین موقعیت جدی بازی توسط پیکانی‌ها خلق شد و بعد از ارسال کرنر روی دروازه و خروج ناقص شهدادنژاد، توپ به صورت ابراهیم صالحی خورد و از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 30: شوت منصور باقری از پشت محوطه قدرت لازم برای باز کردن دروازه شهدادنژاد را نداشت و این دروازه‌بان با مهار راحت توپ دروازه تیمش را بسته نگه داشت.
دقیقه 33: کار تمرین‌شده بازیکنان مس برای ضربه ایستگاهی جواب نداد و ضربه سر بازیکنان این تیم توسط مظاهری مهار شد.
دقیقه 41: موقعیت فوق‌العاده گلزنی در محوطه جریمه مس روی حرکت انفرادی بازیکنان پیکان در نهایت با شوت کاپیتان ابراهیم صالحی به بالای دروازه از بین رفت.

1795479

دقیقه 54: شوت بازیکنان پیکان از کنج محوطه جریمه با اختلاف زیاد از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 64: محمد قاسمی‌نژاد از داخل محوطه جریمه فرصت ایده‌آلی برای گلزنی داشت که واکنش رشید مظاهری مانع از باز شدن دروازه پیکان داشت.
دقیقه 73: روی ضدحمله سریع بازیکنان پیکان می‌توانستند گل دوم خود را هم به ثمر برسانند، اما ضربه آرام ساسان حسینی به آرامی در آغوش گلر قرار گرفت.
دقیقه 78: روی ارسال معین عباسیان به محوطه جریمه فرصت گلزنی برای شاگردان حسین‌خانی به وجود آمد، اما ضربه سر بازیکنان این تیم از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 85: روی یک ارسال از سمت چپ خط دفاعی پیکان بار دیگر فرصت گلزنی برای بازیکنان مس به وجود آمد، اما ضربه سر بازیکنان این تیم بار دیگر از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 88: شوت سنگین بازیکن مس در مسیر دروازه با ضربه سر سامان فلاح به کرنر رفت.
دقیقه 93: بهترین فرصت گلزنی مس کرمان روی ارسال معین عباسیان به محوطه جریمه شکل گرفت اما ضربه سر علی تهامی با اختلافی چند سانتی‌متری به بیرون رفت.

📌اتفاق ویژه:
رشید مظاهری، گلر نامی و باتجربه پیکانی‌ها 24 ساعت بعد از عقد قرارداد با پیکان درون دروازه این تیم قرار گرفت و با نمایشی مطمئن، سومین کلین‌شیت خود در طول این فصل را در چهارمین مسابقه به ثبت رساند.

🥇بهترین بازیکن:
غلامرضا ثابت ایمانی که در طول بازی با نمایشی قابل اعتماد، جنگ‌های میانه میدان را به سود خودروسازان به پایان می‌برد، با ضربه پنالتی مطمئن خود تک گل پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر رساند تا عنوان برترین بازیکن زمین را از آن خود کند.

🔴*حواشی:
* رشید مظاهری 24 ساعت پس از انعقاد قرارداد با پیکان، اولین دیدار رسمی خود با لباس این تیم را برابر مس کرمان به ثبت رساند.
* مصدومیت آرمان شهدادنژاد پس از برخورد با مدافع خودی پای کادر پزشکی را به زمین باز کرد تا این گلر کرمانی در دقیقه 21 مورد مداوای پزشکان تیمش قرار بگیرد.
* بازیکنان پیکان برای زدن ضربه پنالتی با یکدیگر اختلاف نظر داشتند که در نهایت با اعلام مجتبی حسینی، غلامرضا ثابت ایمانی پشت توپ قرار گرفت و دروازه حریف را باز کرد.

دیدگاه‌ها