کد خبر : 1859640 | 26 آذر 1401 ساعت 10:41 | 12K بازدید | 1 دیدگاه

انگیزه‌هایی برای پیوستن به تاریخ

لذت تماشای این مسابقه را از دست ندهید!

شاید دیدار امروز تیم ملی کرواسی مقابل مراکش هم یکی از مسابقات جذاب ادوار جام جهانی شود.

لذت تماشای این مسابقه را از دست ندهید!

به گزارش "ورزش سه" دیدار رده‌بندی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۱۸:۳۰ امروز بین تیم‌های ملی فوتبال کرواسی و مراکش برگزار خواهد شد.

مسابقه‌ای که تکرار بازی دور گروهی دو تیم نیز به شمار می‌رود و به طور سنتی، جذابیت‌های آن زیر سایه دیدار فینال قرار می‌گیرد اما انگیزه بالای مراکش برای تاریخ‌سازی از یک سو و رقم‌زدن پایانی خوش بر حضور در قطر برای کرواسی از سوی دیگر حساسیت‌های این مسابقه را بالا برده است.

دو تیمی که تا رسیدن به فینال رقابت‌ها تنها یک قدم فاصله داشتند، اکنون باید برای کسب رتبه سوم با هم رقابت کنند و شاید همین تنزل رویا، اغلب به سرد شدن بازی‌ها منجر شده و به همین دلیل است که مسابقات یورو برای سالیان سال بدون برگزاری مسابقه رده‌بندی به اتمام می‌رسد.

اما در طول تاریخ برگزاری ادوار جام جهانی، بودند بازی‌های رده‌بندی‌ای که تماشاگران حاضر در ورزشگاه و بینندگان تلویزیونی را به وجد آوردند که در ادامه چهار مسابقه منتخب رده‌بندی‌های تاریخ جام‌های جهانی را به انتخاب سایت فیفا بررسی می‌کنیم؛

* کرواسی دو - هلند یک؛ ۱۹۹۸

تیم کرواسی زلاتکو دالیچ با امید به تکرار شاهکار سال ۱۹۹۸، زمانی که مردان میروسلاو بلاژویچ در پارک دو پرنس به مصاف هلند رفتند، در دیدار رده‌بندی امسال شرکت خواهد کرد.

پس از تنها ۱۴ دقیقه، رابرت پروسینکی آرتور نومان را در لبه محوطه به چرخش درآورد و فراتر از دستان ادوین ون در سار توپ را به تور دروازه چسباند. دقایقی بعد بودوین زندن با یک شوت وحشتناک ۲۵ متری گل تساوی را به ثمر رساند.

اما مرد آن مسابقه بدون شک داوور سوکر بود، زیرا مهاجم رئال مادرید در اواخر نیمه با یک گل فوق‌العاده به رختکن رفت و کفش طلای آدیداس را با شش گل به ارمغان آورد و اولین جایگاه واترنی یک تورنمنت بزرگ را قطعی کرد.

1781406

* ایتالیا دو - انگلیس یک؛ ۱۹۹۰

دیدار رده‌بندی اغلب شکارگاه مناسبی برای مهاجمانی است که در تلاش برای کسب افتخار شخصی هستند و ایتالیا ۹۰ برای سالواتوره اسکیلاچی چنین بود.

مهاجم فیکس ایتالیا در برابر انگلیس، با توماس اسکوهراوی از چک با پنج گل در جدول گلزنان رقابت می‌کرد. گل‌های روبرتو باجو و دیوید پلات در آخرین لحظات، قبل از اینکه اسکیلاچی در محوطه توسط پل پارکر سرنگون شود، مسابقه را به بالاترین سطح از حساسیت رسانده بود.

اسکیلاچی همانطور که انتظار می‌رفت، توپ را فراتر از دستان پیتر شیلتون زد تا کفش طلای آدیداس را به دست آورد.

1781407

* فرانسه شش - آلمان غربی سه؛ ۱۹۵۸

شاید تیم دیدیه دشان دو بار قهرمان جهان شود، اما اولین حضور فرانسه روی سکو برای همیشه در خاطره ها ماندگار خواهد بود، زیرا فرانسوی ها در هیجان انگیزترین مسابقه رده‌بندی تا به امروز به مصاف آلمان غربی رفتند.

آنها در نیمه اول این مسابقه آلمان را با نتیجه سه بر یک شکست دادند و با پیروزی دوباره در نیمه دوم، اولین حضور خود روی سکو جام جهانی را تجربه کردند.

ژوست فونتین با ثبت ۱۳ گل تنها در یک جام جهانی، علاوه بر در اختیارداشتن رکورد گلزنی در یک دوره، چهارمین گلزن برتر ادوار این رقابت‌هاست.

* اروگوئه دو - آلمان سه؛ ۲۰۱۰

شاید بتوان گفت جام جهانی ۲۰۱۰ یکی از دردناک‌ترین تورنمنت‌ها برای اروگوئه بوده است. آنها پس از آن پیروزی رویایی مقابل غنا، در دو بازی برابر هلند و آلمان شکستی تلخ را تجربه کردند تا شیرینی رسیدن به جمع چهار تیم به کامشان تلخ شود.

مولر در رقابت آقای گلی با اسنایدر و ویا گل اول تیمش را به ثمر رساند تا به تنهایی با پنج گل در صدر قرار بگیرد اما خیلی زود کاوانی کار را به تساوی کشاند و در ادامه دیگو فورلان هم با یکی از گل‌های زیبای جام، کار را به سود اروگوئه پیش ببرد.

اما نیمه دوم مجالی بود تا مارسل یانسن و سامی خدیرا شاگردان لوو را پیش انداخته و مقام سوم جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی برسانند.

1781408

دیدگاه‌ها