کد خبر : 1847811 | 20 مهر 1401 ساعت 16:24 | 11.6K بازدید | 4 دیدگاه

اعتراض بی‌دلیل میلان، اخراج توموری درست بود

بررسی قوانین نشان می دهد تصمیم داور برای اخراج فیکایو توموری، مدافع میلان، درست بوده است.

اعتراض بی‌دلیل میلان، اخراج توموری درست بود

به گزارش "ورزش سه"، کارت قرمز فیکایو توموری، لحظه کلیدی در شکست دیشب میلان مقابل چلسی با دو گل بود و شیرازه تیم میزبان در آن لحظه از هم پاشید. بازیکنان و کادر فنی روسونری چه حین رخ دادن این اتفاق و چه بعد از اتمام مسابقه به شدت به تصمیم سیبرت اعتراض داشتند، اما حتی نشریات ایتالیایی نیز اعتراف کردند کارت قرمز حق مدافع میلان و تصمیم داور در این صحنه درست بوده است.

1752461

تکرار صحنه نشان می‌داد که دست راست توموری روی شانه‌ی مانت قرار گرفته و او دو بار تلاش کرد تا جلوی حرکت ستاره انگلیسی را بگیرد. این اتفاق در حالی رخ داد که فیکایو توموری در آن لحظات کاری به دور کردن توپ نداشت و در این مورد اقدامی نکرد و به همین دلیل بود که با کارت قرمز داور مواجه شد.

در بند 12 قوانین IFAB، جریمه جلوگیری از موقعیت گلزنی بازیکن حریف در محوطه جریمه فقط یک کارت زرد دارد، اما در صورتی که این خطا، تلاش واقعی و قطعی برای گرفتن توپ باشد. در این قانون به صراحت گفته شده که در شرایط دیگر مانند نگه داشتن، کشیدن، هل دادن، عدم امکان بازی با توپ و غیره، بازیکن خاطی باید اخراج شود. از آنجایی که داور به دلیل خطای توموری، یک پنالتی برای چلسی اعلام کرده بود، تصمیم دادن کارت قرمز نیز درست بود. زیرا قصد توموری هرگز گرفتن توپ نبود و او تنها لباس میسون مونت را چند بار کشید. 

دیدگاه‌ها