کد خبر : 1841206 | 08 شهریور 1401 ساعت 20:58 | 9.4K بازدید | 6 دیدگاه

پیکان ۰- نساجی ۰؛ بدون گل اما پر حاشیه

تصمیم داور بازی و عدم قاطعیت او جنجال بزرگی در ورزشگاه دستگردی ایجاد کرد.

پیکان ۰- نساجی ۰؛ بدون گل اما پر حاشیه

به گزارش "ورزش سه"، پس از جنجال بزرگی که در نیمه دوم مسایقه پیش آمد و منجر به ده نفره شده نساجی شد، در حالیکه انتظار می‌رفت پیکان از این موقعیت استفاده کند اما بازی با همان نتیجه بدون گل به اتمام رسید تا نساجی در جدول سه امتیاز داشته باشد و پیکان هفت امتیازی شود.

هفته چهارم لیگ بیست و دوم/ سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ساعت ۱۹/ ورزشگاه پاس قوامین/تعداد تماشاگر: بدون تماشاگر

تیم داوری: ناصر جنگی / کمک داورها: سید یعقوب حجتی، حامد تازه پور/ داور چهارم: سعاد وفاپیشه / ناظر داوری: فریدون اصفهانیان 

1740224

کارت زرد:
ایوب کلانتری (57,۲۴)- محمدمهدی نظری(62) از نساجی

اخراج
ایوب کلانتری(57) از نساجی

ترکیب پیکان: 
محمد ناصری، دانیال جهانبخش، سامان فلاح، بهروز نوروزی فرد، امیر طاهر، غلامرضا ثابت ایمانی، منصور باقری ( ۸۴ شرزود تمیروف)، محمدجواد آزاده (۷۸ علی رمضانی)، محمدمهدی لطفی، مجتبی حقدوست (۷۸ امیرحسین عزیزی)، ساسان حسینی
سرمربی:سید مجتبی حسینی

ترکیب نساجی: 
علیرضا حقیقی، سعید غلامعلی‌بیگی، امیرمهدی جانملکی، اکبر صادقی(۷۹ محمد شریفی)، ایوب کلانتری، علی شجاعی، مصطفی جوادیان ( ۶۶ مهرداد عبدی) صابر حردانی، علیرضا ابراهیمی، رضا جعفری و کریم اسلامی
سرمربی: حمید مطهری

1740223

لحظات حساس:
دقیقه ۲: پاس پشت مدافعان برای اسلامی از جانملکی باعث شد او با دروازه‌بان پیکان تک به تک شود اما با خروج به موقع ناصری فرصت برای نساجی از دست رفت.
دقیقه ۲۰: کار ترکیبی خوب بازیکنان نساجی منجر به ارسال علی شجاعی از جناح راست محوطه تیم پیکان شد اما ضربه صابر حردانی با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۴۱: ضربه سعید غلامعلی بیگی مدافع پیش ساخته نساجی از پشت قوس محوطه جریمه به آرامی در اختیار ناصری دروازه‌بان پیکان قرار گرفت.
دقیقه ۴۳: ضدحمله سریع بازیکنان پیکان و ارسال آزادی از جناح راست به پشت محوطه جریمه نساجی با ضربه خوب ایمانی همراه بود اما مصطفی جوادیان مدافع نساجی توپ را از روی خط دروازه برگرداند. در موج دوم حمله ضربه سر بازیکنان پیکان با واکنش خوب علیرضا حقیقی در اختیار دروازه بان نساجی قرار گرفت.
دقیقه ۴۷: شوت پرقدرت آزادی بازیکن پیکان از گوشه محوطه جریمه نساجی، بعد از برخورد با ابراهیمی به کرنر رفت.
دقیقه ۴۹: بازیکنان پیکان در زمین تیم حریف ضربه آفساید را زدند که با اعتراض نیمکت نساجی همراه بود.
دقیقه ۷۰: پاس پشت مدافعان برای مهاجم پیکان با تعلل حقیقی در خروج همراه بود اما با وجود جا ماندن حقیقی مدافعان این تیم توپ را دور کردند.
دقیقه ۷۳: پاس کات بک آزاده به ساسان انصاری رسید اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۷۶: ضربه سر ساسان حسینی از نزدیکی های نقطه پنالتی از کنار دروازه نساجی به بیرون رفت.
دقیقه ۸۸: نفوذ و ضربه روی پای علی شجاعی از بیرون محوطه جریمه در اختیار ناصری دروازه‌بان پیکان قرار گرفت.
دقیقه ۹۶: نفوذ تمیروف بازیکن تازه وارد پیکان و پاس درون محوطه نساجی با ضربه مهاجم این تیم دور از دست های علیرضا حقیقی به تیر افقی دروازه برخورد کرد و بعد از آن بازیکنان نساجی توپ را دور کردند.

1740222

شرح بازی: 
نیمه اول دیدار دو تیم پیکان و نساجی مازندران شبیه به سکوهای ورزشگاه پاس قوامین خالی از هیجان بود. به جز موقعیت تک موقعیت جدی در دقیقه ۴۳ این نیمه، موقعیتهای جدی گلزنی روی دروازه هیچ یک از دو تیم بوجود نیامد. بازی با پرس شدید دو تیم و درگیرانه آغاز و دنبال شد اما به جز ضد حمله سریع پیکان و دو ضربه به سمت دروازه آنها که اولی را مصطفی جوادیان از روی خط به بیرون کشید و دومی توسط علیرضا حقیقی مهار شد، موقعیت‌های جدی گلزنی نداشت. در عوض نیمکت دو تیم از دقایق ابتدایی به روند داوری معترض و پر جنب و جوش بودند و داور چهارم بارها به سمت نیمکت دو تیم و بیشتر تیم نساجی رفت و آنها را دعوت به آرامش کرد.

بهترین بازیکن
علی شجاعی بازیکن تیم نساجی مازندران بود. شجاعی با نفوذها و قدرت حمل توپ بالای خود بارها بازیکنان پیکان را آزار داد و حتی برای لحظاتی خطای پنالتی هم گرفت اما با نظر داور این تصمیم برگشت. علی شجاعی بارها موقعیت بازی خود را تغییر داد و در هر دو جناح نمایش خوبی از خودش نشان داد.

اتفاق ویژه: 
فریادهای علی شجاعی مهاجم پیکان رو به داور و کمکش که می گفت گلر پیکان صورت او را مجروح کرده و این یک پنالتی مسلم برای تیم آنهاست.

1740251

در حاشیه: 
* حضور اسکوچیچ سرمربی تیم ملی و دستیارانش در ورزشگاه پاس قوامین و دنبال کردن رقابت این دو تیم برای اولین بار در این فصل
* در دقایق ابتدایی بازی توپ با ضربه حقیقی از زمین خارج و به سمت نیمکت نساجی رفت که با کنترل خوب و نمایش تکنیکی حمید مطهری همراه بود
* علیرضا حقیقی برای اولین بار در این فصل بازوبند کاپیتانی نساجی را در عدم حضور حامد شیری و مسعود شجاعی به بازو بست
*هواداران نساجی مازندران با وجود اینکه بازی با پیکان را بدون حضور تماشاگران اعلام کردند، باز هم تیم محبوب‌شان را تنها نگذاشتند و از گوشه و کنار ورزشگاه دستگردی تهران، نساجی را تشویق می‌کنند
* از دقایق ابتدایی بازی نیمکت دو تیم به داوری اعتراض داشتند و داور چهارم بارها به سمت نیمکتها رفت و آنها را دعوت به آرامش کرد
* پاس پشت مدافعان بازیکنان نساجی برای با برخورد مهاجم نساجی و دروازه‌بان پیکان همراه بود و توپ به بیرون رفت. داور در ابتدا اعلام ضربه دروازه کرد ولی بعد از مشورت با کمک داور تصمیم خود را تغییر داد و اعلام پنالتی کرد. بازیکنان و کادرفنی این تیم به شدت به این تصمیم داور اعتراض داشتند و بازی برای دقایقی متوقف شد. در ادامه داور دوباره با کمک داور خود صحبت کرد و این بار تصمیم را بار دیگر به حالت اول یعنی ضربه دروازه برگرداند. اینبار بازیکنان نساجی به تصمیم داور معترض شدند و ایوب کلانتری به دلیل اعتراض به داور کارت زرد دوم را دریافت کرد و از زمین مسابقه اخراج شد. در طرف دیگر بازیکنان و کادر نساجی در حال اعتراض و صحبت با کمک داور این مسابقه بودند و داور چهارم با فراخواندن داور وسط با او صحبت کرد. در این بین علی شجاعی به رد ضربه روی صورتش اشاره می‌کرد و به داور گفت ضربه با توپ اتفاق نیفتاده است. داور در ادامه به مهدی نظری روی نیمکت نساجی کارت نشان داد. ایوب کلانتری با مشایعت حقیقی و کریم اسلامی از زمین مسابقه خارج شد تا داور بعد از ۸ دقیقه دستور به ادامه بازی بدهد.

دیدگاه‌ها