کد خبر : 1837453 | 18 مرداد 1401 ساعت 21:00 | 8.3K بازدید | 5 دیدگاه

طبق اعلام معاون توسعه سرمایه انسانی صنایع مس؛

بودجه‌ای علیه شایعات کهکشانی بودن مس رفسنجان

محراب احمدیان معاون توسعه سرمایه انسانی صنایع ملی مس ایران بودجه باشگاه‌های زیرمجموعه این شرکت را اعلام کرد.

بودجه‌ای علیه شایعات کهکشانی بودن مس رفسنجان

به گزارش "ورزش سه"، حضور دو تیم لیگ برتری و دو تیم لیگ یکی در مسابقات فوتبال کشور که بودجه آنها توسط صنایع ملی مس ایران و برای عمل به مسئولیت اجتماعی‌ای که در کشور برعهده آنها قرار دارد،  تامین می‌شود سبب شده تا نگاه ویژه‌ای به این باشگاه‌های صنعتی وجود داشته باشد و بودجه آنها به صورت دقیق توسط رسانه‌های ورزشی دنبال شود؛ با این وجود حالا اعلام بودجه دقیق این باشگاه‌ها توسط معاون توسعه سرمایه انسانی صنایع ملی مس ایران شاید سبب تغییر نگاه‌ها شود.
حساسیتی که معمولا نسبت به بودجه این باشگاه‌ها وجود دارد سبب شده تا به تازگی محراب احمدیان معاون توسعه سرمایه انسانی شرکت صنایع ملی مس ایران گفتگویی درباره این موضوع داشته باشد و درباره بودجه اختصاص یافته به باشگاه‌های زیر مجموعه این صنایع به اصطلاح شفاف سازی کرده باشد.
معاون توسعه سرمایه انسانی صنایع ملی مس ایران در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به بودجه سال گذشته باشگاه‌های مختلف زیرمجموعه این شرکت و همینطور بودجه سال آینده  آنها اینطور توضیح داده است:« بودجه باشگاه‌ها از محل بودجه مسئولیت اجتماعی که مصوب مجمع عمومی است تعیین می شود. بودجه مس رفسنجان با داشتن تیم فوتبال در لیگ برتر، سال گذشته 126 میلیارد تومان، بودجه باشگاه مس کرمان با داشتن تیم فوتبال در لیگ دسته یک 69 میلیارد تومان، بودجه باشگاه شهربابک  26 میلیارد تومان و بودجه باشگاه سونگون 32 میلیارد تومان بود. با توجه به اینکه تیم فوتبال باشگاه مس کرمان به لیگ برتر راه یافت تلاش کردیم بیشترین افزایش بودجه به این باشگاه اختصاص یابد و مبلغ 150 میلیارد تومان برای آن تعیین شد. باشگاه مس رفسنجان 163 میلیارد تومان و باشگاه شهربابک 39 میلیارد و 500 میلیون تومان و بودجه باشگاه سونگون با توجه به اینکه دو رشته ورزشی به آن اضافه شد 59 میلیارد تومان تعیین شد.»

نکته قابل توجه اما در مورد صحبت‌های احمدیان معاون توسعه سرمایه صنایع ملی مس ایران بودجه تعیین شده برای چهار باشگاهی که زیر نظر این مجموعه فعالیت می‌کنند. 
در واقع اگر بخواهیم مس رفسنجان را به عنوان بهترین تیم زیرمجموعه صنایع مس ایران مورد بررسی قرار بدهیم، برای کلیه  رشته‌های ورزشی این باشگاه 163 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که با توجه به افزایش مبلغ قرارداد بازیکنان نمی‌تواند رقم مناسبی برای بستن تیم فوتبالی باشد که از آن انتظار کسب سهمیه آسیایی وجود دارد. در سوی مقابل بودجه مس کرمان افزایشی تقریبا دو برابری داشته تا بتواند اولین سال حضور در لیگ برتر را با موفقیت پشت سر بگذارد ولی برای شاگردان ربیعی با توجه به تاکیدی که شرکت صنایع ملی مس برای تجاوز نکردن از بودجه دارد، احتمالا سال سختی در پیش خواهد بود.

دیدگاه‌ها