کد خبر : 1835683 | 06 مرداد 1401 ساعت 16:13 | 40.4K بازدید | 4 دیدگاه

سوپرگلی که آلمان را به فینال یورو رساند

الکساندرا پوپ در نیمه دوم مسابقه برابر فرانسه یکی از زیباترین گل‌های جام را به ثمر رساند.

سوپرگلی که آلمان را به فینال یورو رساند

به گزارش "ورزش سه" در دومین دیدار از مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های اروپا یورو۲۰۲۲ زنان، تیم ملی آلمان به مصاف فرانسه رفت و موفق شد در نبردی حساس به فینال رقابت‌ها راه پیدا کند.
ستاره این مسابقه اما، الکساندرا پوپ، مهاجم ۳۱ ساله تیم ملی آلمان بود.
بازیکن باسابقه  بازی در وولفسبورگ که تا قبل از این دیدار ۴ گل در چهار مسابقه پیاپی به ثمر رسانده بود، توانست با دبل برابر فرانسه علاوه‌بر رساندن آلمان به فینال، با رکورد جاودانه گلزنی در پنچ بازی پیاپیِ پلاتینی در یورو ۱۹۸۴ برابری کند.

1730763

درحالی‌که بازی با نتیجه تساوی یک بر یک در نیمه دوم پیش می‌رفت، روی ارسالی از جناح چپ خط دفاعی فرانسه، الکساندرا پوپ، کاپیتان تیم ملی آلمان از روی خط محوطه جریمه خودش را با پرشی مثال‌زدنی به محل فرود توپ رساند و با یک ضربه سر چکشی، توپ را وارد دروازه فرانسه کرد.
صرف‌نظر از حساسیت و اهمیت فوق‌العاده این گل برای ژرمن‌ها، پرش و ضربه‌سر تماشایی پوپ باعث شد تا او بعد از عبور توپ از خط دروازه سر از پا نشناسد و با تمام وجود خوشحالی کند.

1730762

پوپ که با 6 گل همراه با بث مید در صدر جدول گلزنان یورو۲۰۲۲ قرار دارد، این شانس را دارد تا با گلزنی در فینال مسابقات برابر انگلستان، علاوه‌بر هموار کردن راه قهرمانی کشورش، ضمن بالابردن شانسش برای خانم گلی، رکورد پلاتینی افسانه‌ای را هم پشت سر بگذارد.

1730765

دیدگاه‌ها