کد خبر : 1835668 | 06 مرداد 1401 ساعت 14:55 | 28.9K بازدید | 7 دیدگاه

پوپ منجی آلمان شد؛

همه آلمان می‌خواهند مثل او باشند!

الکساندرا پوپ، ستاره تیم زنان آلمان یک تنه باعث راهیابی ژرمن ها به فینال مسابقات قهرمانی اروپا شد.

همه آلمان می‌خواهند مثل او باشند!

به گزارش "ورزش سه"، کاپیتان آلمان با دبل مقابل فرانسه باز هم درخشید و تیمش را به فینال رساند. او تا اینجا 6 گل به ثمر رسانده و در نبرد کفش طلا بالاخره به بت مید، مهاجم انگلیس رسید. "برنز، تو قهرمان ما هستی." این نوشته روی یک بنر پارچه ای در دست هوادار خردسال انگلیسی در جریان برتری این تیم در نیمه نهایی مقابل سوئد، نوشته شده بود. اما ستاره آلمان، الکساندرا پوپ 31 ساله است و همه می خواهند مثل او باشند.

کاپیتان ژرمن ها در اولین حضور خود در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی اروپا درخشان ظاهر شده و البته تا امروز نیز مصدومیت مانع از این شد که زودتر این کار را انجام دهد. داستان او یک هدف نهایی دارد: قهرمانی در روز یکشنبه آینده در استادیوم ومبلی مقابل میزبان.

مهاجم باتجربه وولفسبورگ در سن 31 سالگی بارها آسیب‌ دیدگی های مختلفی را تجربه کرده است. ممکن است برخی فکر کنند که او به اواخر زندگی حرفه‌ای خود نزدیک می‌شود، اما الکساندرا پوپ به بلوغ کامل خود در فوتبال خود رسیده و هیچ مهاجمی از قدرت تمام کنندگی این بازیکن در محوطه جریمه برخوردار نیست.

1730748

مقابل فرانسه و در مرحله نیمه نهایی، او بار دیگر با دو حرکت درخشان در محوطه جریمه این موضوع را ثابت کرد. در نیمه اول الکساندرا پوپ روی پاس هوث پا به توپ شده و با ضربه ای بیرون پا موفق شد گل اول آلمان را به ثمر برساند. در نیمه دوم نیز این بازیکن ابتدا دو قدم عقب رفت تا شتاب بیشتری بگیرد، بالاتر از امبوک پرید و توپ را در دقیقه 76 به تور دروازه رساند تا آلمان 1-2 از حریف پیش افتد. بعد از خراب شدن چند موقعیت گلزنی فرانسه، ژرمن ها بیشتر از همیشه به درخشش الکساندرا پوپ نیاز داشتند.

این دو گل هم در جریان بازی و هم در تاریخ فوتبال مهم بودند. گل اول، صدمین گل آلمان در مسابقات قهرمانی اروپا زنان بود. گل دوم نیز ششمین گل الکساندرا پوپ در تورنمنت لقب گرفت و حالا او با بت مید که یکشنبه با او روبه‌رو می شود، در راه کسب کفش طلا مساوی کرده است. او در هر پنج بازی خود برای آلمان تاکنون گلزنی کرده و از این حیث بی رقیب است.

فوتبال مدیون الکساندرا پوپ است. در سال 2013، پارگی رباط مچ پا، او را از مسابقات اروپایی دور کرد و در سال 2017 الکساندرا پوپ دچار مشکل مینیسک شد. همچنین اگر به تعویق افتادن مسابقات قهرمانی اروپا به دلیل شیوع کرونا نبود، او این دوره را نیز از دست می داد.

پیش از این، آسیب دیدگی غضروف زانو، الکساندرا پوپ را 11 ماه از میادین دور نگه داشت. در مارچ سال 2022، او به زمین بازگشت و در هشت ژوئن و در اولین بازی آلمان مقابل دانمارک به عنوان بازیکن تعویضی موفق به گلزنی شد. الکساندرا پوپ بعد از بازی گفت: "لحظه بسیار ویژه‌ای بود، زیرا حس می کردم بسیاری از هواداران من را تمام شده می دانستند." اکنون او سخت ترین چالش خود را در پیش دارد؛ فتح ومبلی در برابر میزبان.

دیدگاه‌ها