کد خبر : 1835277 | 03 مرداد 1401 ساعت 19:15 | 3.2K بازدید | 19 دیدگاه

افشاریان: VAR به لیگ بیست و دوم نمی‌رسد

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید ممکن است داوران برای آموزش به کشورهای دیگر اعزام شوند.

افشاریان: VAR به لیگ بیست و دوم نمی‌رسد

به گزارش ورزش سه، خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال پس از پایان مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر بیست و دوم اظهار داشت: خوشحالیم در خدمت صاحبان فوتبال باشگاه‌های محترم بودیم. بوی مسابقات می‌آید و ما هم برای مسابقات آماده می‌شویم.

وی در واکنش به عدم ورود VAR به مسابقات لیگ برتر عنوان کرد: دیروز مفصل در این‌باره صحبت کردم. این یک هشدار برای لیگ و داوران است. در حال انجام پروسه‌هایی هستیم تا انشاالله این اتفاق رخ بدهد. VAR به این فصل نخواهد رسید و حتی به نیم فصل هم قطعا نخواهد رسید.

افشاریان افزود: بازه زمانی آموزش داوران ۹ ماه طول می‌کشد و امیدواریم بتوانیم آموزش داوران را در این فصل داشته باشیم و بچه‌ها برای مسابقات خارج از کشور مشکل نداشته باشند.

او در‌ پاسخ به این سوال که آیا ممکن است داوران به خارج از کشور اعزام شوند تا آموزش سریع‌تر انجام شود؛ گفت: اگر اتفاقاتی پیرامون ساختار VAR در کشور نباشد و نتوانیم انجام بدهیم، پلن دوم همین است که داوران را به مسابقات کشورهای دیگر اعزام کنیم.

افشاریان تصریح کرد: کشورهای دیگر دستگاه و ساختار لازم را دارند و با مدرس فیفا آموزش می‌دهند.

او در واکنش به مستقر بودن کمیته بدوی در فدراسیون فوتبال و اعتراض کاندیداها گفت: من در مورد داوران به سوالات پاسخ می‌دهم اما در این موارد جوابی ندارم؛ چون اشرافی ندارم.

افشاریان در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال بیان کرد: انشاالله اتفاقات خوبی خواهد افتاد. عزیزان مجمع باهوش هستند و امیدوارم چیزی که شایسته است اتفاق بیفتد؛ مجامع فوتبال از انتخاب سود خوبی ببرند و این اتفاقات جمع بشود.

او در پایان در مورد لابی‌ها گفت: به‌قدری حواسم به داورها است که به لابی‌ها نگاه نمی‌کنم.

دیدگاه‌ها