کد خبر : 1834621 | 30 تیر 1401 ساعت 21:30 | 4.8K بازدید | 12 دیدگاه

ادعا در آفریقا؛ مانه، بهترین بازیکن سال قاره سیاه

یک رسانه آفریقایی مدعی شد از منابع خود در کنفدراسیون فوتبال آفریقا دریافته که سادیو مانه امشب به‌عنوان بهترین بازیکن فصل قاره آفریقا معرفی خواهد شد.

ادعا در آفریقا؛ مانه، بهترین بازیکن سال قاره سیاه

به گزارش "ورزش سه"، بزرگترین جوایز فوتبالی قاره آفریقا تا ساعاتی دیگر صاحبان امسال خود را خواهد شناخت.

مراسم جوایز بهترین‌های سال آفریقا، که از آن به‌عنوان توپ طلای آفریقایی، هم یاد می‌شود امسال در مراکش برگزار خواهد شد. جایزه‌ای که بیشترین نگاه‌ها به آن دوخته شده جایزه بهترین بازیکن سال آفریقا است.

1729037

پیش از این اعلام شد که سه ستاره‌ای که امسال برای دریافت این جایزه نامزد هستند عبارتند از سادیو مانه، محمد صلاح، و ادوارد مندی.

اما رسانه غنایی غنانیوز لحظاتی پیش در گزارشی مدعی شد از منابع خود در کنفدراسیون فوتبال آفریقا دریافت که این جایزه به سادیو مانه، مهاجم سنگالی باشگاه بایرن مونیخ، تعلق خواهد گرفت.

سادیو مانه فصل گذشته در باشگاه سابقش لیورپول، و همچنین در تیم ملی کشورش سنگال، عملکرد درخشانی داشت. باید دید آیا ادعای رسانه غنایی به واقعیت تبدیل شده و مانه می‌تواند هم‌تیمی سابقش صلاح و هموطنش ادوارد مندی را شکست دهد؟

1727791

سادیو مانه در ماه فوریه موفق شد به همراه تیم ملی سنگال برای اولین بار فاتح جام ملت‌های آفریقا شود. او در کسب این افتخار برای کشورش نقش بسیار مهمی داشت. سنگال در فینال رقابت‌ها که در کامرون برگزار شد با پیروزی بر مصر جام را به‌دست آورد. دیداری که به‌عنوان پیروزی مانه بر صلاح توصیف شده بود.

یک ماه بعد سنگال و مانه موفق شدند به جام جهانی قطر صعود کنند و این در حالی بود که صلاح و هم‌تیمی‌هایش در مصر نتوانستند این جواز را به‌دست بیاورند.

مانه که این روزها بازیکن بایرن مونیخ است فصل گذشته با پیراهن لیورپول 23 گل به ثمر رساندو 5 پاس گل داد. او همچنین با پیراهن لیورپول فاتح جام حذفی انگلیس شد. او با شروع فصل تابستان لیورپول را ترک کرد و راهی بایرن مونیخ شد تا ماجراجویی جدیدی را در آلمان آغاز کند.

دیدگاه‌ها