کد خبر : 1834406 | 29 تیر 1401 ساعت 12:50 | 14.6K بازدید | 0 دیدگاه

فیلم‌برداری که مسابقات جهانی را به هم ریخت!

سوفیانه ال باکالی از مراکش، در شرایطی عجیب به سلطنت کنیا در دوی سه‌هزار متر در مسابقات جهانی دو و میدانی پایان داد.

فیلم‌برداری که مسابقات جهانی را به هم ریخت!

به گزارش "ورزش سه" اتفاقی کم‌سابقه در جریان مسابقات دوی سه هزارمتر رقابت‌های جهانی دو و میدانی در بورگن امریکا، توجه رسانه‌های ورزشی را به خودش جلب کرد.
ماجرا از این قرار است که درحالی که 15 دونده در مرحله فینال این ماده در حال رقابت بودند، حضور یک فیلم‌بردار در وسط پیست به طور کلی جریان مسابقه را عوض کرد. این فیلم‌بردار که در حال ثبت تصاویر از شرکت‌کنندگان در ماده پرش سه گام زنان بود، باعث شد تا دوندگان از دو سمت او عبور کنند. این درحالی بود که تا آخرین لحظه هم متوجه دونده‌ها پشت سرش نشده بود و بعد از این که از کنارش رد شدند تازه متوجه شد که چه شرایط عجیبی را رقم زده است.
ایوان جاگر، دونده اهل ایالات متحده در خصوص این اتفاق گفت: «من کمی نگران بودم که ممکن است او بخواهد بعد از دیدن ما به سمت چپ و راست فرار کند اما خوشبختانه او متوجه نبود که ما آنجا هستیم و همه از کنارش رد شدیم.
ال باکالی، قهرمان المپیک 2020 در قسمت اعظم مسابقه پشت دسته اول باقی مانده بود تا اینکه بعد از حرکت انفجاری آخرش در 200 متر آخر در پیست هایوارد، از لامچا گیرما از اتیوپی گذشت و طلا گرفت.
گیرما پس از کسب مقام دوم در المپیک توکیو، عنوان خودش در مسابقات دوحه را تکرار کرد و بار دیگر به نقره بسنده کرد. کنسسلوس کیپروتو، قهرمان مسابقات در سال 2019 هم با مدال برنز کارش را به پایان رساند.

دیدگاه‌ها