کد خبر : 1829866 | 30 خرداد 1401 ساعت 11:19 | 28.8K بازدید | 12 دیدگاه

استقلال؛ اولین حریف مربی سرخ

نساجی–مطهری؛ یک ماجراجویی جذاب

روز گذشته و بعد از کش و قوس‌های فراوان نساجی مربی جدید خود را انتخاب کرد و او کسی نیست جز حمید مطهری؛ دستیار اول یحیی گل محمدی که برای این فصل هم در لیست کادر فنی تیم قرار گرفته بود.

نساجی–مطهری؛ یک ماجراجویی جذاب

به گزارش "ورزش سه"، شاید پیش از این برای تماشاگران نساجی مهم‌تر از این خبر ادامه حمایت ایرلاین وارش از باشگاه نساجی بود. این بدین معنی است که رضا حدادیان هم چنان مالک باشگاه نساجی باقی می ماند. پیش از این اخباری وجود داشت مبنی بر اینکه رضا حدادیان قصد دارد امتیاز تیم را واگذار کند و شاید یکی از دلایل به درازا کشیدن انتخاب سرمربی تیم هم همین بود اما در نهایت آنچه که اتفاق افتاد انتخاب حمید مطهری به عنوان سرمربی تیم نساجی از سوی مالک فعلی باشگاه بود. مالکی که رفقای فوتبالی زیادی چون امیر قلعه نویی دارد و در یکی دو سال اخیر نشان داده انتخاب های فوتبالی او درست بوده است. جایی که ساکت الهامی را انتخاب کرد و این مربی تیم را در لیگ برتر نگه داشت و در ادامه موفق شد این تیم را به مهمترین افتخار دوران حیاتش برساند. یعنی قهرمانی در جام حذفی و حال هم بر این باور است که انتخاب درستی داشته است؛ حمید مطهری که در سال های اخیر به اندازه کافی از بودن در کنار مربیانی چون مجید جلالی و یحیی گل محمدی و با حضور در مسابقات متعدد از جمله لیگ قهرمانان آسیا تجربه کسب کرده و بعد از 16 سال دستیاری در سن 48 سالگی نوبت سرمربیگری اش بود. و از همه مهم‌تر اینکه پیش‌تر مربیگری در نساجی را تجربه کرده و با فضای کار در این تیم آشناست و به خوبی می داند نساجی در قائمشهر و مازندران فراتر از یک تیم است. تیمی که نتایجش در روحیه مردم منطقه تاثیر گذار است و نوع تعصب و دوست داشتن آنها مثال زدنی است.

رضا حدادیان با انتخاب حمید مطهری به عنوان سرمربی جدید تیم نساجی در حالی که خیلی ها پیش‌بینی می کردند هدایت این تیم به رضا عنایتی یا علیرضا منصوریان محول می شود در انتظار یک ماجراجویی جذاب از سوی نساجی با این مربی جوان (از نظر سابقه سرمربیگری در لیگ برتر) است. مربی سرخ فوتبال ایران در اولین گام باید هدایت‌گر مازنی ها در دیدار با استقلال در سوپر جام باشد. یعنی رقیب دیرینه و جالب اینکه پیش بینی می شود این بازی در استادیوم آزادی برگزار شود. همان جایی که حمید مطهری بارها و بارها حضور روی نیمکت سرخ را تجربه کرده است.  این مسابقه احتمالا 8 مرداد یعنی یک هفته پیش از شروع لیگ برتر برگزار می شود. قهرمان جام حذفی که فصل گذشته در سه دیدار با استقلال، شکست نخورده امیدوار است یک جام دیگر به کلکسیون افتخارات خود اضافه کند. آن هم با یک مربی پرسپولیسی.

با این انتخاب البته برخی از تماشاگران تیم نساجی دغدغه‌های خود را نشان داده اند. اینکه حمید مطهری در ابتدای راه است؛ اما این نیمه خالی لیوان است و دست کم تجربه در مورد ساکت الهامی نشان داده مربی ای که پیش از سرمربیگری نزدیک به دو دهه دستیاری کرده کوله باری از تجربه است و می تواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد. البته ساکت الهامی پیش از حضور در نساجی در تراکتور سرمربی شده بود و  این تیم را به جام قهرمانی حذفی رساند. او (ساکت الهامی) بعد از نزدیک به 17 سال دستیاری سرمربی تراکتور شد و البته قرار هم نبود در این تیم سرمربی شود و قرار بود چند هفته ای سرمربی موقت باشد تا یک مربی خارجی جانشین او شود اما آنقدر خوب کار کرد که در نهایت سرمربی شد. حمید مطهری هم در شرایطی عهده دار هدایت نساجی می شود که نزدیک به دو دهه است در تیم های مختلف دستیاری کرده و حضور او در راس کادر فنی تیم نساجی بدین معنی نیست که یک شبه ره صد ساله را طی کرده است.

رضا حدادیان برای انتخاب سرمربی گزینه های متعددی داشت. مربیان داخلی و مربیان خارجی متعدد. او برای انتخاب سرمربی جدید بدون شک با صبر بررسی و در نهایت انتخاب کرد و در شرایطی که با احترام به خواست های تماشاگران نساجی تصمیم گرفت به حمایت خود از نساجی ادامه دهد کمترین انتظارش حمایت از این انتخاب است؛  اینکه در کنار نساجی و سرمربی جدیدش باشند تا فصل جدید نساجی به ماجراجویی اش ادامه دهد. آنهم در شرایطی که با یک تدبیر درست در فصل گذشته تیم با بازیکنان قراردادهای دو یا سه ساله بسته و بیشتر بازیکنان نساجی برای فصل جدید حفظ خواهند شد.

دیدگاه‌ها